۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۹۶۵۰۸
سید علی فضل الله:

شورای اسلامی علمای بحرین ضامن ثبات کشور است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت انحلال شورای اسلامی علمای بحرین را محکوم کرد و این شورا را ضامن ثبات بحرین دانست.
سيد علي فضل الله، امام جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد انحلال شورای اسلامی علمای بحرین را به شدت محکوم کرد و گفت: پس از دیدارهایی که میان برخی از معارضان و مقامات آل خلیفه برگزار شد امیدوار بودیم که بحران به سمت درهای خروجی سوق داده شود، اما با انحلال شورای اسلامی شگفت زده شدیم.

 

وی افزود: انحلال این شورا که از مراکز اسلامی ضامن ثبات در بحرین به شمار می آید گامی در جهت پیچیده تر شدن بحران است. با وجود اینکه شورای اسلامی علما از خواسته های مشروع ملت حمایت می کند، اما همواره بر لزوم ادامه اعتراضات به صورت مسالمت آمیز، وحدت مسلمانان و وحدت بحرین تأکید دارد.

 

حجت الاسلام فضل الله بر لزوم تجدید نظر آل خلیفه در این تصمیم تأکید کرد و اظهار داشت: از دولت بحرین می خواهیم در این حکم تجدید نظر کند و مقدمات آغاز گفت وگوهای بی طرفانه و جدی را فراهم سازد. ملت بحرین نیز باید هوشیاری خود را حفظ کرده و اجازه شعله ور شدن خشونت را ندهند.

 

خطیب جمعه بیروت از بی توجهی برخی کشورها به عنوان عامل بی نتیجه بودن مذاکرات ژنو یاد کرد و ادامه داد: مذاکرات ژنو2 نشان داد برخی از کشورهای منطقه و جهان هیچ عجله ای برای پایان بحران سوریه ندارند و نشان دادند که به دخالت در امور داخلی این کشور و ارسال سلاح به تروریست ها ادامه خواهند داد.

 

وی حل بحران سوریه را عامل کاهش بحران های منطقه دانست و تصریح کرد: سوری ها باید تجربه خونین چند سال گذشته را مورد بررسی قرار دهند تا از شر بیگانگان راحت شده و سوریه را به سوی استقلال سوق دهند.

 

فضل الله به بررسی آخرین تحولات لبنان پرداخت و گفت: شهروندان لبنانی در پرتو انفجارهای تروریستی، گسترش اندیشه های تکفیری و تهدیدات صورت گرفته از سوی دشمن صهیونیسم مبنی بر هدف قرار دادن مردم به بهانه حضور نیروهای مقاومت در میان آنان، در ترس و هراس قرار دارند.

 

این عالم لبنانی تأکید کرد: برخی از افراد و گروه ها به شدت درصدد ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند و می خواهند اهداف خود را با گسترش فتنه در لبنان محقق سازند./980/ب902/د

ارسال نظرات