۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۹۶۶۳۴

حمایت مجدد دبیرکل پیشین اتحادیه عرب از وزیر دفاع در انتخابات ریاست جمهوری مصر

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل پیشین اتحادیه عرب و رییس کمیته تدوین قانون اساسی مصر اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر از وزیر دفاع این کشور حمایت خواهد کرد.
عمروموسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «عمرو موسی» دبیرکل پیشین اتحادیه عرب و رییس کمیته تدوین قانون اساسی مصر اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر از «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع این کشور حمایت خواهد کرد.


موسی گفت: السیسی شایسته درجه ارتشبد است و همچنین شایستگی ریاست جمهوری مصر را نیز دارد.


وی در گفت‌وگو با روزنامه عربستانی «عکاظ» تأکید کرد که سیستم چند حزبی در پارلمان مصر را ترجیح می‌دهد زیرا او از حضور احزاب حمایت می‌کند.


موسی ضمن تأکید بر این مسأله که دیگر به کار حزبی باز نخواهد گشت گفت: با ایده شورای ریاست جمهوری مخالفم و به نظر من این ایده قابل قبول نیست.


وی که 10 سال  سمت وزیری خارجه مصر را داشته و ریاست دستگاه دیپلماسی مصر در دوران حسنی مبارک را به عهده داشته، از گروه اخوان المسلمین انتقاد کرد و درباره آن‎ها گفت که در ارزیابی و اتخاذ تصمیمات دچار اشتباهات فراوانی شده‌اند.


وی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 مصر به عنوان نامزد مستقل حضور پیدا کرده بود در برابر «محمد مرسی» در رقابت‌های انتخاباتی شکست خورد و در جایگاه پنجم قرار گرفت.


موسی یکی از چهره‌های شاخص در برکناری مرسی از قدرت به شمار می‌رود./994/
ب103/د

ارسال نظرات