۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۹۷۰۲۵
نماینده ولی فقیه در پاکستان:

رمز پیروزی ما اقتدا به مقام معظم رهبری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در پاکستان با بیان این‌که رمز پیروزی ما اقتدا به مقام معظم رهبری است،‌ گفت: یکی از سیاسیون نجف می‌گفت «هر زمانی که شما در ایران به قدرت می‌رسید ما نیز اینجا قدرت‌مند می‌شویم».
پاکستان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین بهاءالدینی نماینده ولی فقیه در پاکستان شب گذشته در مسجد الغدیر قم با اشاره به فعالیت‌های سید جمال الدین اسدآبادی، گفت: اگر به تاریخ صد ساله تشیع و نهضت‌های آن نگاهی بیندازیم به فعالیت‌های سید جمال الدین اسدآبادی برخورد می‌کنیم.

 

وی افزود: البته یکی از اشتباهات سید جمال الدین این بود که برای به راه کشاندن سلاطین به سراغ خودشان می‌رفت، در حالی که امام راحل از سال 41 که نهضت آغاز شد به سراغ مردم رفتند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین بهاءالدینی با بیان این‌که بانوان نیز همانند مردان در تظاهرات شرکت کرده و حتی گاهی جلودار این حرکت‌ها بودند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) نهضت را آغاز کردند ولی به سراغ سلاطین نرفتند.

 

وی ادامه داد: امام(ره) از توده‌ها شروع کرد، استکبار نیز برای مقابله با حرکت امام خمینی(ره) هرگز آرام ننشسته و شروع به توسعه گروه‌های تروریستی کرد، امروز نیز دشمنان در همین راستا قدم برداشته و شاهد فعالیت‌های گروه‌های تروریستی القاعده و داعش هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در پاکستان با اشاره به این‌که شیعه داعیه‌دار آزادی انسان‌ها از اسارت است، بیان داشت: شیعیان می‌خواهند همه را آقا کنند و این حرکتشان نیز محدود به کشورهای اسلامی نیست بلکه برای تمام جهانیان است.

 

وی تصریح کرد: البته باید توجه داشت که مرزهای کشورهای دیگر برای شیعیان محترم بوده و هیچ‌گاه مداخله‌ای در آب و خاک دیگران نخواهد داشت و با جان مردم کار دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین بهاءالدینی انقلاب اسلامی را یک مکتب دانست و گفت: اگر بخواهیم این مکتب را حفظ کنیم باید به وحدت برسیم.

 

وی یادآور شد: متأسفانه امروز همه بحث‌ها به سمت آب، خاک و نان کشیده شده است، درحالی که باید اهداف برتری برای خود تعریف کنیم، اگر بخواهیم پیام انقلاب را به جهانیان برسانیم باید به وحدت رسیده و واحد عمل کنیم.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب در پاکستان تأکید کرد: در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اگر کسی به جایی رسیده به واسطه همین بگو مگو‌ها، نقدها و اختلاف‌ها بوده است.

 

حجت‌الاسلام بهاء‌الدینی با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، خاطرنشان کرد: امروز اگر به وحدت نرسیم ممکن است فکر امام خمینی(ره) شکسته شود، یکی از سیاسیون نجف می‌گفت «هر زمانی که شما در ایران به قدرت می‌رسید ما نیز اینجا قدرت‌مند می‌شویم».

 

وی افزود: امنیت و آرامش در کنار وحدت حاصل می‌شود، اگر وحدت نباشد مسلما امنیت نیز از بین می‌رود.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از مشکلات ما این است که همه خود را اهل اجتهاد می‌دانیم، در حالی که باید در امور به رهبری اقتدا کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین بهاءالدینی در پایان با اشاره به دشمنی وهابیت با شیعیان، بیان داشت: چندی پیش نوه ملک عبدالله اعلام کرد «امسال عربستان بودجه‌ای برابر با بودجه سه کشور عربی برای مبارزه با تشیع و ایران اسلامی در نظر گرفته است»./993/ب202/د

ارسال نظرات