۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۹۷۰۸۰

کتاب رازهای نهفته رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب رازهای نهفته روایت زندگی سردار شهید موسی اسکندری، فرمانده ستاد لشکر 7 ولی عصر(علیه السلام) خوزستان در هشت سال دفاع مقدس در یادواره کشوری این شهید رونمایی شد.
کتاب رازهاي نهفته روايت زندگي سردار شهيد موسي اسکندري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در یادواره کشوری شهید موسی اسکندری، فرمانده ستاد لشکر 7 ولی عصر(علیه السلام) خوزستان در هشت سال دفاع مقدس، از کتاب رازهای نهفته، روایت زندگی این شهید بزرگوار رونمایی شد.


آرزو، حق مادری، حساب پس انداز، صوت قرآن، سه روز خاطره انگیز، لباس ساده بسیج، مسؤول ستاد لشکر 7 ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، خبر آمد خبری در راه است، مفقود الاثر و وفای به عهد برخی از مطالب این کتاب را تشکیل می دهد.


در یکی از مطالب این کتاب با موضوع حساب پس انداز به روایت محسن اسکندری برادر شهید اسکندری می خوانیم: موسی از آن کسانی بود که قبل از انقلاب و پس از آن همیشه فعالیت های روشنگرانه داشت و به عنوان یک راهنما برای دوستان و آشنایان سعی می کرد تمام تلاش خودش را انجام دهد.


پیش از انقلاب و در زمان فعالیت های مخفیانه ای که در کتابخانه مسجد حجازی در جهت تدوین اعلامیه های امام خمینی رحمةالله علیه انجام می دادند خاطرم هست آقا موسی به همراه دوستانش نوارهای سخنرانی را پیاده می کردند و با دست خط خودشان چندین بار می نوشتند.


پدرم یک حساب قرض الحسنه برای آقا موسی باز کرده بود تا اگر به پول نیاز داشته باشد و نتواند با پدرم در میان بگذارد یا به هر حال خجالت بکشد مسأله اش را بیان کند از آن حساب استفاده کند.


خدمت زیر پرچم به روایت پدر شهید اسکندری

سال 56 موسی به سنی رسید که باید به سربازی می رفت فکر کردم در پادگان دست و پایش بسته است و دیگر نمی تواند فعالیت های سیاسی اش را دنبال کند و به همین خاطر خیالم راحت بود که دیگر سلامت می ماند با خودم گفتم: وقتی سرباز باشد نمی تواند علیه رژیم فعالیت کند و ساواک نیز دیگر دنبالش نخواهد بود و حداقل این طوری از زنده بودنش مطمئن هستم.

برای دوره آموزشی باید می رفت خرم آباد. در هوای سرد و خشک خرم آباد موسی باز هم پیگیر مسایل دینی بود حتی پسر عمویش حمید که هم خدمتی اش بود بود می گفت: با آن سرمای وحشتناک برایم عجیب بود که موسی هر روز اول وقت نماز صبحش را می خواند.


گفتنی است، کتاب رازهای نهفته، روایت سردار شهید موسی اسکندری، به نویسندگی مهرنوش گرجی در شمارگان دو هزار و پانصد نسخه از سوی انتشارات معراج اندیشه پویا چاپ و منتشر شده است./9458/ن601/ق

ارسال نظرات