۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۹۷۲۸۷

بی‎اعتمادی ۷۰ درصد صهیونیست‎هابه آمریکا

خبرگزاری رسا ـ بیش از دو سوم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌ که به تازگی در فلسطین اشغالی صورت گرفته اعلام کرده‌اند نمی‌توانند در مذاکرات سازش به دولت «باراک اوباما» اعتماد کنند.
اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، 70درصد از اسرائیلی‌ها در نظرسنجی‌ای که اخیرا انجام شده گفته‌اند نمی‌توانند برای تأمین امنیت و منافع اسرائیل در مذاکرات سازش به آمریکا اتکا کنند.

 

در این نظرسنجی از افراد سوال شده است که آیا به دولت «باراک اوباما» نسبت به تامین منافع اسرائیل در مذاکرات سازش اعتماد دارند یا نه. در پاسخ به این سوال، 23درصد گفته‌اند «به هیچ وجه»، 25 درصد گفته‌اند «خیر»، 22درصد «نه کاملا»، 17درصد «بله»، 8درصد «کاملا» و 5درصد هم گفته‌اند که در این مورد نظری ندارند.

 

همچنین 67درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از انتقادات مقامات اسرائیل از اظهارات اخیر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا حمایت کرده‌اند. کری هفته گذشته در نشست امنیتی مونیخ گفت در صورتی که مذاکرات سازش به شکست منتهی شود، ممکن است گروه‌هایی در دنیا دست به بایکوت اسرائیل بزنند. صهیونیست‌ها این اظهارات را تهدید تلویحی اسرائیل به تحریم دانسته و از کری به شدت انتقاد کرده‌اند.

 

مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم‌صهیونیستی تابستان امسال بعد از وقفه‌ای حدودا سه ساله‌ با میانجیگری آمریکا از سر گرفته شد. «جان کری» تاکنون بیش از 10 برای پیشبرد این مذاکرات به فلسطین اشغالی سفر کرده است. گفته می‌شود وی تا چند هفته دیگر پیش‌نویس توافقنامه چارچوب وضعیت نهایی را به طرفین ارائه می‌کند./982/ب102/د

ارسال نظرات