۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۹۷۵۲۴

نامه امام راحل به دانش آموزان آمریکایی در ماهنامه بچه های بهشت

خبرگزاری رسا ـ شانزدهمین شماره ماهنامه دانش آموزی بچه های بهشت با موضوعات فرهنگی، مذهبی و علمی و ویژه دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد.
بچه هاي بهشت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شانزدهمین شماره ماهنامه دانش آموزی بچه های بهشت با موضوعات فرهنگی، مذهبی و علمی و ویژه دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد.


چند کلام حرف حساب، وعده پیامبر صلی الله علیه و آله به اهل فارس، معرفی کتاب، جدول، سؤال های شما را خریداریم و بچه های مسجد اهل دل اند برخی از مطالب این نشریه را تشکیل می دهد.


در یکی از ستون های این نشریه می خوانیم: ناتوانی گسترده دولت آمریکا در دفاع از منافع ملی خود و نقش ایالات متحده در منطقه دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی رحمة الله علیه را محقق ساخته که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.


در ستون من دوست ندارم صخره باشم آمده است: از آخرین دفعه ای که به خونه پدربزرگم رفتیم، حدود دوسال می گذرد و امسال دوباره برای شرکت در مراسم روضه به روستایشان برمی گردیم.


الان که دارم خاطره ام رو می نویسم، چند دقیقه ای میشه که از مراسم تعزیه عاشورا در چند کوچه بالاتر برگشتم. وقتی داشتم از پنجره به صخره نگاه می کردم، خیلی دلم به حالش سوخت که چرا نمی تونه حرکت بکنه و مثل ما به مراسم تعزیه بره؟! یاد جمله امام جماعت مسجد افتادم که مرتب تو کلاس قرآن به ما می گفت: انسان بدون سؤال، انسانی است منجمد که نمی تواند حرکت بکند.

 

نامه امام راحل به دانش آموزان آمریکایی
در بخشی از این شماره می خوانیم: سال 1981 میلادی، دانش آموزان یکی از دبیرستان های ایالت ارکانزاس آمریکا، نامه ای به امام خمینی رحمة الله علیه نوشتند و برای ایشان ارسال کردند.


دانش آموزان آمریکایی همراه نامه خود یک جفت جوراب به عنوان هدیه برای امام خمینی فرستادند.
امام خمینی در جواب نامه نوشت: فرزندان عزیر خوب دبیرستان اسپرینگ وال ایالت ارکانزاس آمریکا نامه محبت آمیز و هدیه ارزشمند شما عزیزان را دریافت نمودم.
من می دانم که سرخ پوستان و سیاه پوستان در فشار و زحمت هستند. در تعلیمات اسلام فرقی بین سفید و سرخ و سیاه نیست. آنچه انسان ها را از یک دیگر امتیاز می دهد تقوا و اخلاق نیکو و اعمال نیک است. از خداوند بزرگ می خواهم شما فرزندان عزیر را موفق کند و به راه راست هدایت فرماید.


گفتنی است، این شماره در 12 صفحه تمام رنگی با سردبیری محمد عرب و همکاری هیأت تحریریه همزمان با دهه فجر و به مناسبت این دهه چاپ و منتشر شد./9458/ن602/ق

ارسال نظرات