۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۹۷۹۹۹
سید علی فضل‎الله:

کشورهای اسلامی با همکاری ایران می‎توانند بر فتنه فائق آیند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت با اشاره به تجربه انقلاب اسلامی ایران، تأکید کرد که گسترش روابط کشورهای اسلامی با ایران می‎تواند به پایان فتنه و نزاع در این کشورها بینجامد.
سيد علي فضل الله، امام جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد با اشاره به سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران الگویی برای خروج مستضعفان جهان از ضعف و ناتوانی با وجود فشارهای مستکبران است.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر رابطه با کشورهای اسلامی و عربی تأکید ویژه ای دارد. همه کشورها وظیفه دارند به دستی که ایران به سوی آنها دراز کرده است، پاسخ داده و با این کشور رابطه مطلوبی برقرار سازند.

 

حجت الاسلام فضل الله با اشاره به استفاده از زبان قدرت از سوی مستکبران، گسترش روابط با ایران را راه پایان فتنه و نزاع در کشورهای عربی و اسلامی دانست.

 

خطیب جمعه بیروت از نیروهای امنیتی به دلیل کشف شبکه تروریستی تقدیر کرد و گفت: ارتش نشان داد می تواند با خطرات پیش روی کشور مقابله کند. از مردم می خواهیم به یاری نظامیان برخواسته تا فتنه گران نتوانند به اهداف خود در این کشور دست یابند.

 

وی افزود: گروه های سیاسی که پیام تقدیر به نیروهای امنیتی صادر کنند نیز نباید به این پیام ها بسنده کنند، بلکه وظیفه دارند کشور را از بحران سیاسی دور ساخته، دولت جدید را تشکیل داده و ارگان های دولتی را فعال کنند.

 

حجت الاسلام فضل الله با اشاره به فرارسیدن سالروز ترور رفیق حریری، رییس جمهور سابق لبنان تصریح کرد: ترور رفیق حریری و همراهانش حادثه غم انگیزی بود که پیامدهای نامطلوبی را به همراه داشت. لبنانی ها باید با حفظ وحدت اسلامی، وحدت ملی و اهتمام به واقعیت های اقتصادی و عمرانی در برابر چالش های پیش رو کشور بایستند.

 

امام جمعه بیروت همچنین از سالروز شهدای رهبران مقاومت اسلامی یاد کرد و ادامه داد: ما وظیفه داریم جهاد، فداکاری و تلاش مستمر شهدا در راه وطن و ملت را گرامی بداریم و کشور را از تهدیدات رژیم صهیونیستی دور سازیم.

 

وی تأکید کرد: وفای به شهدای مقاومت بدین معناست که همواره در برابر دشمن ایستادگی کنیم، دشمنی که مسجد الاقصی را مورد هدف قرار داده، بر یهودی سازی قدس اصرار می ورزد و آسمان و زمین لبنان را مورد تجاوز قرار می دهد./980/ب902/د

ارسال نظرات