۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۹۸۶۷۱

گردهمایی شیعیان مصر در مراسم موسوم به جشن میلاد امام حسین

خبرگزاری رسا ـ هزاران تن از شیعیان مصر در مراسمی موسوم به جشن سالروز میلاد امام حسین(ع) در مسجد «الحسین(ع)» واقع در منطقه «القاهره القدیمه» گردهم آمدند.
گردهمايي شيعيان مصر در مراسم موسوم به جشن ميلاد امام حسين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران تن از محبان امام حسین(ع) از استان‌های مختلف مصر از چند روز پیش برای شرکت در مراسم موسوم به جشن‌ سالروز میلاد امام حسین(ع) (به عقیده شیعیان مصر) در مسجد امام حسین(ع) قاهره گردهم آمدند.


شب گذشته این گردهمایی با وجود تدابیر امنیتی شدید وزارت کشور مصر برگزارشد و محبان امام حسین(ع) به همین مناسبت به تزیین ضریح و گلدسته‌های مسجد امام حسین(ع) و خیابان‌های اطراف مسجد پرداختند.


تعداد زیادی از آنان نیز با برپایی خیمه‌هایی در مسجد امام حسین(ع)، این مراسم دینی را برگزار کردند و منطقه «الحسین» قاهره به خاطر برپایی این مراسم، با ازدحام شدیدی مواجه شد.


این مراسم تا بامداد امروز ادامه داشت و هزاران تن از شرکت‌کنندگان امروز نماز صبح را در داخل مسجد اقامه کردند.


شرکت‌کنندگان در این مراسم با در دست‌داشتن شمع و شاخه‌های گل پس از اقامه نماز صبح راهپیمایی برگزار کردند و شعار نظرة یا سیدنا الحسین(ع): یا حسین به ما نظری کن سر دادند.


مراسم موسوم به جشن‌های میلاد امام حسین(ع) هر ساله در آخرین سه شنبه ماه ربیع الثانی در مصر از سوی شیعیان برگزار می‌شود، اما امسال این جشن‌ها با واکنش‌ها و مخالفت‌هایی مواجه شد و گروه‌هایی به مقابله با آن برخاستند./994/
ب102/د

ارسال نظرات