۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۹۸۸۱۱
با حضور رییس مجلس شورای اسلامی؛

شامگاه پنج شنبه شهر کتاب قم آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ شامگاه پنج شنبه، هشت اسفند ماه سال جاری، شهر کتاب قم با حضور علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در مجتمع تفریحی و خدماتی سیرنگ افتتاح شد.
کتاب و کتابخانه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شامگاه پنج شنبه، هشت اسفند ماه سال جاری، شهر کتاب قم با حضور علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در مجتمع تفریحی و خدماتی سیرنگ افتتاح شد.

 

همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی، نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی، نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید و مقام معظم رهبری، طلاب، روحانیان، مسؤولان کشوری، استانی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

 

مهدی فیروزان، مدیر عامل شهر کتاب، در سخنانی با بیان این‌که هدف از برپایی این نمایشگاه توجه به فرهنگ است، گفت: برپایی شهر کتاب از رهنمودهای مقام معظم رهبری الهام گرفته است.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال 72 در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بسته بندی مناسب محصولات از سوی غربd‌ها را از مهم‌ترین عوامل نشر تفکرات آن‌ها در جهان دانستند.

 

مدیر عامل شهر کتاب با اشاره به این‌که ما نیز می‌توانیم با بسته بندی مناسب اندیشه اسلام ناب محمدی را ترویج کنیم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی که در جهت گسترش مکتب پیامبر صلی الله علیه و آله و اهل‌بیت علیه‌السلام قدم بر می‌دارد می‌تواند با بسته بندی مناسب محصولات فرهنگی تفکر اسلامی را به جهانیان عرضه کند.

 

وی افزود: پس از بیانات مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب، گروهی از مدیران با تجربه کنار یک‌دیگر جمع شده و با هم‌فکری خود طرح ایجاد شهر کتاب را بیان کردند.

 

فیروزان با بیان این‌که شهر کتاب کشور در سال 75 ثبت شد، اظهار داشت: ما نخستین شهر کتاب را با برپایی نمایشگاه‌های مختلف قرآنی، کودک و نوجوان و افتتاح فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز کردیم.

 

وی تصریح کرد: انتشارات هرنس به عنوان شاخه اصلی نشر کتاب‌های شهر کتاب است، حتی این انتشارات افزون‌بر صادرات کتاب‌های فارسی، کتاب‌های عربی و انگلیسی را نیز به کشور وارد می‌کند.

 

مدیر عامل شهر کتاب حضور بخش خصوصی را از مهم‌‌ترین عوامل گسترش فروشگاه‌های شهر کتاب دانست و بیان داشت: 34 فروشگاه زنجیره‌ای افزون‌ بر شهر کتاب از سوی بخش خصوصی تأسیس شده است.

 

وی یادآور شد: شهر کتاب افزون‌بر عرضه کتاب، محصولات فرهنگی را نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد؛ برای نمونه در شهر کتاب قم که به مساحت هزار متر مربع است انواع محصولات فرهنگی عرضه می‌شود.

 

فیروزان برگزاری کارگاه‌های نقد، بررسی و گفت‌وگو را از دیگر امتیازات شهر کتاب برشمرد و تأکید کرد: بهره‌مندی از اندیشه‌ حوزه‌های علمیه و دانشگا‌ه‌ها از جمله مهم‌ترین اهداف برپایی شهر کتاب است.

 

وی در پایان گفت: ایجاد شهر کتاب در شهر قم به سبب حضور طلاب و حوزه‌‌های علمیه از جمله آرزوهای ما بود، چرا که ایجاد شهر کتاب در این شهر مقدس سبب گسترش معارف اهل‌بیت علیه السلام می‌شود.

 

شایان ذکر است، شهر کتاب قم در میدان سعیدی، مجتمع تفریحی سیرنگ، طبقه سوم دایر است./993/پ202/ق

ارسال نظرات