۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۹۸۸۶۹

آیت الله سیستانی خواستار برگزاری انتخابات عراق در موعد مقرر شد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سیستانی در دیدار با کمیساریای عالی انتخابات عراق خواستار برگزاری انتخابات مجلس در موعد مقرر شد.
 آيت الله العظمي سيستاني

 

به گزارش خبرگزار ی رسا، جمعی از مسؤولان کمیساریای عالی انتخابات عراق صبح امروز در نجف اشرف با حضرت آیت الله سید علی سیستانی دیدار و گفت وگو کردند.


فروت مصطفی از مسؤولان این کمیساریا در نشست خبری بعد از این دیدار بیان داشت: اعضای کمیسیون انتخابات عراق در دیدار با این مرجع تقلید، برنامه کمیساریا برای انتخابات آینده را تقدیم ایشان کردند.


وی ادامه داد: آیت الله سیستانی بر ضرورت اجرای انتخابات در زمان مقرر و اجرای زمینه های برگزاری این انتخابات تأکید و نسبت به عدم برگزاری انتخابات در مناطقی که عملیات نظامی در آنها جاری است ابراز نگرانی کرد.


فروت مصطفی عنوان کرد: به این مرجع تقلید اطمینان دادیم کمیساریای عالی همه تلاش خود را برای برگزاری موفقیت آمیز انتخابات انجام می دهد و اهمیت دریافت کارت الکترونیک شرکت در انتخابات از سوی مردم را نیز بازگو کردیم.


وی از آمادگی کامل استان الانبار برای برگزاری انتخابات خبر داد و تصریح کرد: تا کنون 40 درصد کارت الکترونیک شرکت در انتخاب در اقلیم کردستان و 60 درصد آن در مرکز و جنوب عراق توزیع شده است. توزیع این کارت‎ها در استان الانبار به علت ملتهب بودن وضعیت آن هنوز انجام نگرفته است.

 

گفتنی است انتخابات پارلمان عراق اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود./994/ب904/د

ارسال نظرات