۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۹۹۰۱۴
مسؤول موسسات اسلامی آمریکای لاتین:

انقلاب اسلامی تأثیر فراوانی بر روند تحولات آمریکای لاتین داشته است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول موسسات اسلامی آمریکای لاتین با بیان این که کتاب‌های امام خمینی(ره) و شهید مطهری در اختیار مردم آمریکای لاتین قرار گرفته است، گفت: انقلاب اسلامی بر روند تحولات کشورهای آمریکای لاتین تأثیر فراوان داشته است.
سهيل اسعد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ سهیل اسعد، مسیول موسات اسلامی آمریکای لاتین، امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌ گرگانی با اشاره به اینکه بیشتر مردم آمریکای لاتین مسیحی هستند، گفت: کاتولیک‌ها در آمریکای لاتین حضور پررنگ‌تری دارند. مسیحیان کاتولیک  اکثریت جمعیت 600 میلیون نفری این منطقه را تشکیل می‌دهند.

 

مدیر مراکز اسلامی در آمریکای لاتین و اسپانیا با بیان این که مسلمانان از 150 سال پیش به آمریکای لاتین وارد شدند، اظهار کرد: مسلمانانی از کشورهای سوریه، اردن و لبنان به آمریکای لاتین مهاجرت کردند. در میان مسلمانانی که به آمریکای لاتین مهاجرت کردند برخی در آنجا تشکیل خانواده داده و برخی نیز به مسیحیت گرایش پیدا کردند.

 

وی با اشاره به تأثیرگذاری انقلاب اسلامی بر روند تحولات کشورهای آمریکای لاتین، گفت: پس از انقلاب اسلامی ایران و از سوی امام خمینی(ره) روحانیانی به آمریکای لاتین برای تبلیغ دین اسلام اعزام شدند.

 

مدیر مراکز اسلامی در آمریکای لاتین و اسپانیا ادامه داد: در آمریکای لاتین دانشگاه و مساجدی تأسیس شده که در حال فعالیت و تبلیغ دین اسلام هستند.

 

اسعد با بیان این که کتاب‌های امام خمینی(ره) و شهید مطهری در اختیار مردم آمریکای لاتین قرار گرفته است، افزود: کسانی نیز از این مناطق به ایران سفر کرده و با دریافت آموزش‌های لازم در زمینه دینی به کشورهای خود بازگشته‌اند.

 

وی با اشاره به رشد اسلام در منطقه آمریکای لاتین، اظهار کرد: قبل از انقلاب در آمریکای لاتین افراد با حجاب و کسانی که می‌توانستند قرآن بخوانند بسیار کم بودند اما امروز با تأسیس 150 دانشگاه، دین اسلام و معارف دینی در این منطقه تبلیغ می‌شود./927/ب202/د

ارسال نظرات