۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۹۹۱۳۲
شیخ نعیم قاسم:

آمریکا درصدد تأسیس کشور فلسطین در خاک اردن است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان نسبت به نقشه رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره تأسیس کشور فلسطین در خاک اردن هشدار داد و ایستادگی مسلمانان در برابر این طرح را خواستار شد.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان با جمعی از نمایندگان پارلمان و شخصیت های سیاسی اردن در بیروت دیدار و گفت وگو کرد.

 

وی در این دیدار بر هدایت فتنه و آشوب در منطقه از سوی آمریکا تأکید کرد و گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا به خلق فتنه و آشوب در کشورهای عربی می پردازند تا ما را از مساله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین دور سازند.

 

معاون دبیرکل حزب الله، رژیم اشغالگر را عامل تنش و چالش در منطقه توصیف کرد و افزود: متأسفانه حاکمان و بسیاری از مسلمانان خطر اسرائیل را از یاد برده و به اهداف محلی کم ارزش روی آورده اند و در این چارچوب به سوی اختلاف که خواسته دشمنان و اشغالگران است سوق داده می شوند.

 

شیخ نعیم قاسم به مجاهدان در برابر رژیم اسرائیل درود فرستاد و تصریح کرد: از پارلمان اردن که سفیر رژیم صهیونیستی را اخراج و هرگونه عادی سازی روابط با رژیم و تأسیس دولت فلسطین در اردن را رد کرده است، تقدیر و تشکر می کنیم.

 

وی طرح آمریکا برای حل مساله فلسطین را خطرناک و غیرقابل قبول عنوان کرد و ادامه داد: این طرح به مشروعیت اشغال فلسطین، محاصره ملت این کشور در اردوگاه های آوارگان و تأسیس کشور فلسطین در اردن کمک می کند.

 

شیخ نعیم قاسم بر لزوم پافشاری گروه ها بر بازگشت فلسطینیان به کشور، آزادی این سرزمین و مخالفت قاطع با تأسیس کشور جایگزین در جایی دیگر تأکید کرد.

 

هیأت اردنی نیز با اشاره به حمایت قاطع از محور مقاومت متبور شده در حزب الله، سوریه و ایران، خاطر نشان ساخت: طرح جان کری درصدد محروم ساختن ملت فلسطین از حقوق مشروع خود است. ما با این طرح که تهدیدی برای فلسطین و اردن است به شدت مخالفیم.

 

این هیأت تأکید کرد که استراتژی رژیم اشغالگر در تجزیه کشورهای منطقه برای همگان آشکار است و طرح آمریکا نیز در این راستا صورت می گیرد./980/ب902/د

ارسال نظرات