۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۹۹۲۴۱
شیخ نعیم قاسم:

مقاومت اسلامی یک واقعیت و سرنوشت است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با دو تن از علمای اهل تسنن این کشور، مقاومت را یک واقعیت و سرنوشت دانست و گنجاندن آن را در بیانیه وزارتی، حقی مسلم دانست.
شيخ نعيم قاسم معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد القطان و شیخ ماهر عبدالرزاق از علمای اهل تسنن لبنان، امروز با شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و آخرین تحولات منطقه و این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

 

شیخ نعیم قاسم در این دیدار گفت: مقاومت اسلامی به هیچ وجه نباید مورد بحث و بررسی و آزمایش قرار گیرد، زیرا از ارزش های لبنان به شمار می آید.

 

وی گنجاندن نام مقاومت در بیانیه وزارتی را حقی مسلم دانست و تصریح کرد: مقاومت یک واقعیت و سرنوشت است و حامی اول برپایی و تقویت دولت در برابر چالش ها به شمار می آید. نادیده گرفتن این ارزش استراتژیک به سود هیچ کس نیست.

 

معاون دبیرکل حزب الله با اشاره به چالش های پیش روی لبنان، افزود: رژیم صهیونیستی و گروه های تکفیری دو خطر بزرگ در برابر لبنان هستند و مبارزه با آنها به ثبات سیاسی نیاز دارد. از گروه های سیاسی می خواهیم مقاومت را نادیده نگرفته و به فکر مصالح کشور و مردم باشند.

 

شیخ احمد قطان، رییس جمعیت قولنا و العمل نیز از پافشاری حزب الله بر گنجاندن نام مقاومت در بیانیه وزارتی تقدیر کرد و اظهار داشت: وزیران جریان 14 مارس به شدت تلاش می کنند تا بیانیه وزارتی را به سود خود تدوین کرده و معادله ارتش، ملت و مقاومت را از این بیانیه حذف سازند.

 

وی تأکید کرد: مقاومت عامل عزت همه جهانیان است و اغلب لبنانی ها بر لزوم توجه به آن در بیانیه وزارتی تأکید دارند. یکپارچگی مواضع رییس رژیم صهیونیستی و جریان 14 مارس در حذف مقاومت از بیانیه وزارتی عجیب است.

 

این عالم اهل تسنن حملات تکفیری را به شدت محکوم کرد و ادامه  داد: این حملات درصدد ضربه زدن به ثبات منطقه به ویژه لبنان است بنابراین از سیاستمداران لبنانی می خواهیم نسبت به تکفیری ها که خطری همگانی هستند، برحذر باشند.

 

شیخ ماهر عبدالرزاق، رییس جنبش اصلاح و وحدت هم از وحدت اسلامی به عنوان مانعی در برابر پروژه های آمریکا و رژیم صهیونیستی یاد کرد و گفت: همه علمای شیعه و سنی باید متحد شده و این پروژه ها که درصدد ایجاد شکاف در منطقه به نفع اشغالگران است را ناکام سازند.

 

وی مقاومت را پایه اساسی کشور دانست و تصریح کرد: ما به هر کشوری سفر می کنیم خود را با افتخار فرزندان کشور مقاومت می نامیم، مقاومت پایه و تکیه گاه لبنان است./980/ب902/د

ارسال نظرات