۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۹۹۸۴۹
با تصویب قوانین جدید؛

صنعت غذاهای حلال در جمهوری آذربایجان توسعه می‎یابد

خبرگزاری رسا ـ دولت جمهوری آذربایجان قصد دارد که با تصویب قوانین جدید در مورد تهیه و توزیع غذاهای حلال، این صنعت را توسعه دهد.
حلال
 
به گزارش خبرگزاری رسا، دولت جمهوری آذربایجان قصد دارد که به زودی قوانین جدیدی در زمینه صنعت تولید غذاهای حلال اجرا کند که به توسعه این صنعت منجر می شود.
 
قرار است "کمیته دولتی استاندارد و کپی رایت" در جمهوری آذربایجان قوانین جدید مربوط به صنعت غذاهای حلال را در روز نخست ماه آوریل میلادی به تصویب برسانند.
 
هدف از تصویب قوانین جدید در مورد تهیه و تولید غذاهای حلال در جمهوری آذربایجان حفاظت از حقوق مصرف کنندگان و افزایش اعتماد عمومی نسبت به بازار محصولات غذایی داخلی عنوان شده است.
 
کارشناسان پیش بینی می کنند که تصویب قوانین جدید باعث رشد صنعت غذاهای حلال در این جمهوری تازه استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی سابق می شود.
 
نارمین ابراهوموویچ، کارشناس مرکز توسعه اقتصادی و اجتماعی در جمهوری آذربایجان در این ارتباط می گوید: قوانین جدید رقابت میان تولیدکنندگان محلی برای تولید غذاهای حلال را افزایش داده و همین امر به کاهش قیمت ها در این صنعت منجر می شود.  
 
وی افزود: محصولات حلال اعتماد مصرف کنندگان را افزایش داده و تقاضا برای این محصولات را در جمهوری آذربایجان افزایش می دهند.
 
95 درصد از مردم جمهوری آذربایجان را مسلمانان تشکیل می دهند./990/ب903/د
ارسال نظرات