۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۹۹۹۳۰

کتاب‌های دینی شش شاخص رتبه برتر را به دست آوردند

خبرگزاری رسا ـ کتاب‌های حوزه دین در فاصله زمانی 26 تا 30 بهمن توانستند در شش شاخص از شاخص‌های آماری ارائه شده از سوی خانه کتاب رتبه برتر را به دست آوردند.
کتاب

به گزارش خبرگزاری  رسا‌، کتاب‌های حوزه دین در فاصله زمانی 26 تا 30 بهمن توانستند در شش شاخص از شاخص‌های آماری ارایه شده از سوی خانه کتاب رتبه برتر را به دست آوردند.

 بر اساس آمار منتشر شده از سوی خانه کتاب، در این بازه زمانی تعداد دو هزار و 90 عنوان کتاب از سوی ناشران کشورمان منتشر شدند که از این میان، کتاب‌های حوزه دین با 290 عنوان در رتبه دوم جدول رده‌بندی کتاب‌های منتشره قرار گرفتند.

کتاب‌های حوزه‌های ادبیات، کودک و نوجوان و علوم عملی به ترتیب رتبه‌های اول، سوم و چهارم را با 374، 283، 282 عنوان کتاب کسب کردند. کتاب‌های حوزه‌های کلیات نیز با 40 عنوان، کمترین کتاب‌های منتشر شده در این زمان را شامل شدند.

از میان 290 کتاب منتشر شده حوزه دین در این فاصله زمانی، 260 اثر تالیفی و 30 کتاب ترجمه‌شده بوده‌اند، 160عنوان برای نخستین‌‌بار و 130 عنوان تجدیدچاپی بوده‌اند، 103 اثر توسط ناشران تهرانی و 187 اثر از سوی ناشران شهرستانی منتشر شده‌اند، متوسط شمارگان این آثار دو هزار و 798 نسخه و متوسط صفحه 265 صفحه بوده است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط خانه کتاب، مکتوبات حوزه دین در شاخص‌های آماری کتاب‌های عمومی نیز پنج رکورد را به دست آوردند. «مفاتیح‌الحیاه» اثر آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از سوی مرکز نشر اسراء با 145 مرتبه چاپ به عنوان بیشترین نوبت چاپ، «تفاحه‌الجنه(سیب بهشتی)» منتشره از سوی نشر دانشیاران ایران با پنج هزار ریال به عنوان ارزانترین کتاب، «حکمت متعالیه در اسفار عقلی اربعه» اثر محمدبن ابراهیم صدرالدین شیرازی و محمد خواجوی منتشر از سوی نشر مولی با 85 هزار ریال به عنوان گرانترین کتاب، «انوارالموحدین؛ برنامه کامل در ارتباط با خدا» اثر سیدهادی صحفی با 20 هزار نسخه منتشره از سوی نشر شهاب به عنوان بیشترین شمارگان و «نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران» اثر علی اکبر ولایتی منتشر شده از سوی نشر امیرکبیر با دو هزار و چهار صفحه به عنوان بیشترین صفحه، رکوردداران کتاب حوزه دین در این بخش بودند.

در جدول شاخص‌های آماری کتاب‌های کودک و نوجوان نیز کتاب «عطر نماز 1» اثر محمدرضا خسروی منتشره از سوی نشر صبا با یک هزار و 600 صفحه به عنوان بیشترین شمارگان دست یافت./998/د102/ع

ارسال نظرات