۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۲۰۰۱۱۷
سید عمار حکیم:

عراقی‎ها در خط مقدم نبرد با تروریسم قرار دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به اینکه عراقی‎ها در خط مقدم نبرد با تروریسم قرار دارند، تأکید کرد که گروه تروریستی داعش از نقشه‎های مختلفی جهت ضربه زدن به ارتش و ملت استفاده می‎کند.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست هفتگی این مجلس که بعدازظهر امروز در بغداد برگزار شد با اشاره به اینکه عراق در زمینه جنگ با تروریسم دارای تجربه فراوانی است، گفت: عراقی ها سال هاست در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارند و با وجود اختلافات سیاسی به این نبرد ادامه خواهند داد.

 

وی افزود: اختلافات سیاسی می تواند از نفوذ تروریسم جلوگیری کند به شرطی که این اختلافات به اتهام پراکنی علیه یکدیگر منجر نشود. برگزاری کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم در عراق گامی مهم به شمار می آید زیرا تروریسم به شدت در حال گسترش است و خطری برای همه جهانیان به شمار می آید.

 

حجت الاسلام حکیم نسبت به استفاده تروریست ها از شکاف های امنیتی هشدار داد و تصریح کرد: تروریسم تابع استراتژی امنیتی است یعنی هرگاه این استراتژی کامل باشد تروریسم در محاصره قرار می گیرد و زمانی که استراتژی ضعیف باشد شکاف ها نیز بزرگ تر می شود.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه داد: تروریسم خطری برای مذهب و دین و حزب و گروه خاصی نیست بلکه خطری برای هه جامعه است. گروه های تروریستی به ویژه داعش هیچ اعتنایی به وطن ندارند و اعضای خود را از احساس وطن پرستی عاری می سازند.

 

وی از عدم وجود استراتژی مقابله با تروریسم در عراق انتقاد کرد و اظهار داشت: تروریسم از اندیشه تکفیری نشأت می گیرد که درصدد کشته شدن تعداد بیشتری از مردم و اشاعه ترس و هراس است. دستگاه های امنیتی نسبت به اقدامات داعش در بستن جاده های کشور عملکرد خوبی از خود نشان نداده اند، انفجار تروریستی در حله مؤید این سخن است.

 

حکیم به نبرد ارتش عراق با داعش در استان الانبار اشاره کرد و گفت: گروه داعش از برآورده های امنیتی کوچکتر است، اما در برخورد با متغیرها از حقه های مختلف استفاده می کند. این گروه در الانبار نیز با همه توان حضور نیافته است بلکه از حوادث این استان برای درگیر ساختن نیروهای امنیتی جهت تمرکز توان خود در بغداد، موصل، بابل و دیاله استفاده می کند.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق بر لزوم پرهیز گروه های سیاسی از اتهام پراکنی علیه یکدیگر در رقابت انتخاباتی تأکید کرد و افزود: استفاده از شیوه های غیراخلاقی علیه دیگران به دور از اخلاق دینی است. مطمئنا گروه هایی که به چنین روشی متوسل شده اند پاسخ محکمی دریافت خواهند کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات