۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۲۰۰۲۲۷
یکی از علمای لبنان:

ما مقاومت را به دلیل عشق به جنگ و سلاح انتخاب نکردیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه منطقه برج البراجنه بیروت با اشاره به اینکه نیروهای مقاومت را به دلیل عشق به جنگ و سلاح انتخاب نکرده‎اند، مقاومت را حق مشروع همه ملت‎ها دانست.
شيخ احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان از علمای شیعه لبنان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته منطقه برج البراجنه که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد مقاومت را حق مشروع همه ملت ها دانست و گفت: این حق به هیچ وجه نباید بازیچه مسائل سیاسی قرار گیرد، بلکه وظیفه ای دینی، اخلاقی، ارزشی و بین المللی به شمار می آید.

 

وی افزود: کسانی که درصدد انحراف این حق هستند علیه وطن و ملت جنایت کرده اند.

 

حجت الاسلام قبلان تصریح کرد: ما مقاومت را به دلیل عشق به جنگ و حمل سلاح انتخاب نکردیم، بلکه این راه را برای دفاع از کرامت و عزتمان برگزیدیم. مقاومت را انتخاب کردیم زیرا آن را سلاحی قوی در برابر دشمن صهیونیستی می دانیم.

 

خطیب جمعه منطقه برج البراجنه بیروت از تلاش برخی جریان ها برای عدم ذکر نام مقاومت در بیانیه وزارتی به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: آشوب و فریاد در برابر مقاومتی که شهدای فراوانی تقدیم کرد و خون خود را در این راه جاری است، تأسف آور است. مقاومت از هیچ کس توقع تشکر و پاداش ندارد و تنها در پی اعتراف به نقش آن است.

 

وی پایان فعالیت مقاومت را منوط به توانایی دولت در ایستادگی در برابر رژیم اشغالگر دانست و تأکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا چنین دولتی برپا شود و بتواند با اراده ای ملی و بدون در نظر گرفتن مسائل مذهبی و طایفه ای به این هدف عمل کند.

 

حجت الاسلام قبلان در پایان گفت: مقاومت اسلامی همواره برای تقویت دولت در جهاد و تلاش است و می خواهد دولتی بر لبنان حکومت کند که کشور را اداره کند، به بازسازی آن بپردازد و از فساد و چپاول ثروت های آن جلوگیری کند./980/ب902/د

ارسال نظرات