۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۰۰۳۳۰

درخواست سازمان‎های حقوق بشر از تایلند برای خوش‎رفتاری با مسلمانان اویغور

خبرگزاری رسا ـ سازمان‎های حقوق بشری از تایلند خواستند که با مسلمانان چینی (اویغور) که به تازگی پلیس این کشور از دست قاچاقچیان انسان نجات داده است به خوبی رفتار کرده و آنان را به زور به کشور خودشان بازنگرداند.
درگيري مسلمانان اويغور و پليس چين
 
به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان های بین المللی فعال در امور مربوط به حقوق بشر از تایلند خواستند از گروهی از مسلمانان چینی (اویغور) که به تازگی از دست قاچاقچیان انسان نجات یافته اند، محافظت کند.
 
پلیس تایلند این گروه از مسلمانان اویغور را که از 78 مرد، 60 زن و 82 کودک تشکیل شده است روز 12 ماه مارس میلادی در جنوب این کشور از دست گروهی از قاچاقچیان انسان نجات داد.
 
پانو کردلارپول، رییس پلیس مهاجرت تایلند بدون توجه به شرایط نامناسبی که مسلمانان اویغور در کشور چین با آن روبرو هستند، گفت: پس از این که ملیت این افراد به طور دقیق مشخص شد آنها را جریمه کرده و به کشورهایشان بازمی گردانیم.
 
سازمان دیده بان حقوق بشر که از سازمان های بین المللی شناخته شده فعال در امور انساندوستانه است از مقامات تایلندی خواسته است که مطمئن شوند که مسلمانان نجات یافته مجبور به بازگشت به چین نشوند.
 
برد آدامز، مدیر بخش آسیایی سازمان دیده بان حقوق بشر با بیان این که آن دسته از مسلمانان اویغور که به زور مجبور به بازگشت به چین شده اند با خطر شکنجه روبرو بوده اند با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: مقامات باید درک کنند که اویغورهایی که مجبور به بازگشت به چین شده اند گویی در یک حفره سیاه ناپدید شده اند.
 
مسلمانان ترک زبان اویغور در منطقه زینجیانگ در غرب چین زندگی می کنند، منطقه ای که در سالیان اخیر شاهد درگیری های بی شماری میان مسلمانان و نیروهای امنیتی چین بوده است.
 
مسلمانان اویغور می گویند که دولت چین تبعیض بسیاری علیه آنان اعمال کرده و فعالیت های مذهبی آنان را سرکوب می کند./990/ب903/د
ارسال نظرات