۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۹
کد خبر: ۲۰۰۳۸۱
اندیشمند شیعه مصر:

جنگ سوریه همانند جنگ تحمیلی علیه ایران محکوم به شکست است

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند شیعه مصر تأکید کرد که جنگ سوریه همانند جنگ تحمیلی علیه ایران محکوم به شکست است و توانایی سرنگونی نظام بشار اسد را ندارد.
احمد راسم النفيس انديشمند شيعه مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر احمد راسم النفیس از اندیشمندان شیعه مصر در مطلبی که در سایت خود منتشر کرد با اشاره به جنگ هشت ساله علیه ایران، نوشت: سی و پنج سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذرد، سپس صدام حسین جنگ هشت ساله ای را علیه این کشور به راه انداخت.

 

وی افزود: صدام حسین با وجود همه کمک های مالی و تسلیحاتی که دریافت کرد نتوانست بر ایران فائق آید تا اینکه روزها گذشت و این دیکتاتور از طناب دار آویزان شد.

 

النفیس به بررسی شباهت جنگ تحمیلی علیه ایران و جنگ علیه نظام سوریه پرداخت و تصریح کرد: پس از آن تجربه که به هدر رفتن ده ها میلیارد دلار و کشته شدن صدها هزار تن منجر شد، هم اکنون شاهد تکرار آن در سوریه هستیم.

 

این اندیشمند مصری ادامه داد: کشورهای حامی صدام حسین در جنگ تحمیلی در این دوران به بسیج تروریست ها پرداخته و امیدوارند گردن نظام سوریه زده شود. آنها به دلیل کینه ای که از نظام سوریه جدا شده از جمع کشورهای عربی همپیمان با غرب و اسرائیل دارند به جنگ علیه این کشور روی آورده اند.

 

وی سرنگونی بشار اسد را دور از نظر دانست و تأکید کرد: به نظر می رسد جنگ علیه سوریه همانند جنگ علیه ایران محکوم به شکست است و ما تنها در انتظار اعلام شکست رسمی این کشورها هستیم./980/ب903/د

ارسال نظرات