۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۲۰۰۹۱۱
نماینده آیت الله سیستانی:

عدم مشارکت در انتخابات اشتباه بزرگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلس عراق را خواسته مراجع تقلید دانست.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد به انتخابات آینده مجلس این کشور اشاره کرد و گفت: مجلس عراق به افراد کارآمد و صالح احتیاج دارد بنابراین این انتخابات فرصتی مناسب برای تغییر و اصلاح مجلس این کشور محسوب می‎شود.


 وی از حمایت مراجع عراق از انتخابات مجلس این کشور خبر داد و گفت: دفتر آیت الله سید علی سیستانی در نجف اشرف، حمایت خود را از انتخابات مجلس اعلام کرده و خواستار مشارکت همه واجدان شرایط در این انتخابات شده است.


این عالم عراقی تصریح کرد: عدم شرکت در انتخابات اشتباهی بزرگ است و سبب روی کار آمدن افراد ناکارآمد در مجلس می‎شود. همه مردم با شرکت در انتخابات آینده خودشان، فرزندان، دولت و کشورشان را خواهند ساخت.


وی ادامه داد: ما منکر مشکلات امنیتی، سیاسی، اقتصادی، انفجارهای روزانه در سراسر این کشور، زندگی میلیون‎ها آدم در زیر خط فقر و فساد مالی و اداری نیستیم اما مردم برای از بین بردن این گونه مشکلات باید در انتخابات شرکت کنند.


نماینده آیت الله سیستانی از مردم عراق خواست فریب تبلیغات‎های گسترده برخی از نامزدان انتخابات مجلس را نخورند و اظهارداشت: گرچه برخی از نامزدان تبلیغات‎های بسیاری در مناطق و شهرهای خود دارند ولی صلاحیت انتخاب شدن به عنوان نماینده مجلس را ندارند لذا مردم این کشور باید توجه داشته باشند که قبل از این که فردی را انتخاب کنند حتما در مورد آن تحقیقات لازم را انجام داده باشند.


وی افزود: مصالح ملی و کشوری باید بر مصالح ملی ترجیح داده شود و افراد کارآمد و شایسته پیروز انتخابات مجلس عراق شوند./994/ب902/د

ارسال نظرات