۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۰۱۳۳۱
یک شبکه خبری گزارش داد؛

بیکاری جوانان در اروپا سالیانه میلیاردها یورو هزینه به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ یک شبکه خبری از هزینه میلیارد یورویی بیکاری جوانان اروپایی در هر سال خبر داد.
يک موسسه کاريابي در انگليس
 
به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه خبری پرس تی وی در گزارشی اعلام کرد که بیکاری جوانان در اتحادیه اروپایی هر ساله میلیاردها یورو هزینه برای این اتحادیه به همراه دارد.
 
کارشناسان اقتصادی به این شبکه خبری گفته اند که مشکل بیکاری جوانان در حال حاضر در منطقه یورو از وخامت بیشتری برخوردار است و حدود 14 میلیون جوان زیر 29 سال در این منطقه بیکار هستند. 
 
شبکه خبری پرس تی وی در ادامه گزارش خود تاکید می کند که یک سال از زمانی که کمیسیون اروپا طرح 6 میلیارد یورویی خود برای ایجاد کار برای جوانان و آموزش به مدت چهار ماه پس از فارغ التحصیلی از مدرسه یا آغاز بیکاری را رونمایی کرده می گذرد اما این طرح هیچ نتیجه ملموسی به همراه نداشته است.
 
همچنین در کنفرانسی که برای بررسی موضوع بیکاری جوانان اروپایی در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار شد اعلام شد که سیستم آموزشی بسیاری از کشورهای اروپایی معایب بسیاری برای تربیت نیروی کار متخصص دارد.
 
گزارشی که به تازگی منتشر شده نیز نشان می دهد که 40 درصد از شرکت های اروپایی در یافتن کارگرانی که از مهارت کافی برخوردار باشند با مشکل دست به گریبان هستند.
 
خوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اروپا در کنفرانس برگزار شده در شهر بروکسل بلژیک اعلام کرد که نرخ بیکاری جوانان اروپایی هم اکنون به سطح هشدار دهنده ای رسیده است.
 
آمارهای رسمی اخیر نشان می دهند که نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپایی در حال حاضر 11.9 درصد است./990/ب904/د
ارسال نظرات