۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۰۱۴۶۰
شیخ نعیم قاسم:

حزب الله تاثیر سلاح بر سیاست لبنان را ممنوع می‎داند

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان، تاثیر سلاح این حزب بر فعالیت دولت و انتخابات را رد کرد و اظهار داشت: حزب الله با وجود امتلاک سلاح در انتخابات به اقلیت دست یافت.
شيخ نعيم قاسم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در نشستی که روز گذشته در مجتمع امام علی(ع) منطقه الشیاح از سوی این حزب برگزار شد به توازن میان جریان 8 و 14 مارس در این کشور اشاره کرد و گفت: توازن در گروه های سیاسی فعال 8 و 14 مارس برقرار است و هیچ کدام بر طرف مقابل در اکثریت قرار ندارد، البته این توازن به معنای عددی نیست. این توازن سبب می شود تا غلبه ای بر قشر مذهبی صورت نگیرد.

 

وی از وجود مذاهب متنوع در لبنان یاد کرد و افزود: گروه های سیاسی در پرتو این تنوع مذهبی مجبور به توافق و همکاری با یکدیگر هستند و هر که به قدرت های بیگانه اتکا کند محکوم به ناکامی است.

 

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: حزب الله چه در اکثریت باشد و چه اقلیت به شمار آید بر لزوم تشکیل دولت وحدت ملی تأکید دارد. هم اکنون نیز تشکیل دولت 10 ماه به تعویق افتاد از خواسته های خود کوتاه آمده تا دولت به سرعت تشکیل شود.

 

معاون دبیرکل حزب الله تفاهم میان گروه های سیاسی و فعالیت در راه وطن را تنها راه تقویت لبنان عنوان کرد و ادامه داد: برخی از وجود سلاح در دست نیروهای حزب الله به عنوان عامل تعطیلی دولت و تاثیر منفی بر انتخابات یاد می کنند، ولی انتخابات برگزار شد و آنان نیز به اکثریت دست یافتند و همگان مشاهده کردند حزب الله با وجود امتلاک سلاح به اقلیت دست یافت.

 

وی تأکید کرد: حزب الله هرگونه تاثیر سلاح بر سیاست در لبنان را ممنوع می داند و مقاومت بدون اینکه بر امنیت و اقتصاد و سیاست تاثیر بگذارد به فعالیت ادامه می دهد.

 

نعیم قاسم با اشاره به حرص حزب الله بر ثبات و امنیت لبنان به ویژه طرابلس، اظهار داشت: ناامنی طرابلس با هدف بحرانی ساختن کشور و تحقق خواسته های بیگانگان صورت می گرفت و بر همین اساس بر لزوم اجرای نقشه امنیتی تأکید می کردیم. هم اکنون نیز همگان به این نتیجه رسیدند و نقشه امنیتی در این منطقه اجرا می شود.

 

عضو ارشد حزب الله از آمادگی این حزب برای مشارکت در مذاکره و گفت وگو خبر داد و افزود: ما هیچ هراسی از مذاکره و گفت وگو نداریم و هر جا صلاح کشور در میان باشد حضور خواهیم یافت./980/ب902/د

ارسال نظرات