۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۰۲۱۹۷
انتخابات عراق، فرصت‎ها و چالش‎ها(20)؛

آیت الله آصفی: مشارکت ناآگاهانه در انتخابات سبب بازگشت حاکمیت سیاه به عراق می‎شود

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق نسبت به حضور در پای صندوق رأی بدون بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات این کشور هشدار داد و عدم مشارکت آگاهانه را سبب بازگشت دوران حاکمیت سیاه به عراق دانست.
آيت الله محمد مهدي آصفي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مهدی آصفی از علمای عراق با صدور پیامی با اشاره به اهمیت فوق العاده انتخابات پارلمانی آینده در عراق، بر لزوم مشارکت گسترده و انتخاب افراد صالح و کارآمد از سوی مردم تأکید کرد.

 

در این پیام آمده است: انتخاب به عنوان جزئی از دین، عقل و احساس مسؤولیت پذیری شرعی و اجتماعی هر انسانی به شمار می آید و علاوه بر اینکه در تعیین سرنوشت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نقش مهمی دارد مسؤولیتی سنگین نزد خداوند متعال است. عراقی ها امروزه وظیفه سنگینی را به دوش کشیده و آینده خود را رقم می زنند.

 

آیت الله آصفی افزود: انتخابات کنونی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر ملت عراق بتواند حضور فعال، قوی و هوشیارانه ای به نمایش بگذارند امنیت حال و آینده خود و فرزندانشان را رقم خواهند زد، اما اگر عکس این باشد باید خود را برای دوران سیاه حکومتی جدیدی نظیر دوران تسلط باند فاسد بعث بر عراق آماده کنند.

 

وی با اشاره به توطئه های فراوان پیش روی عراق، تصریح کرد: دشمنان و مخالفان نظام سیاسی عراق به شدت تلاش می کنند تا ناامیدی را میان مردم عراق گسترش دهند و آنان را از ایفای نقش سیاسی خود بازدارند.

 

این عالم عراقی خطاب به قشرهای مختلف ملت عراق گفت: مشارکت گسترده و هوشیارانه در انتخابات سبب شکست همه توطئه های دشمنانه علیه عراق می شود و راه را بر بازگشت باندهای فساد به قدرت می بندد. زندگی امن و کریمانه بر اساس آزادی بیان نیز منوط به مشارکت آگانه رای دهندگان است.

 

آیت الله آصفی بر لزوم بررسی سوابق نامزدهای انتخاباتی تأکید کرد و ادامه داد: بحث و بررسی سوابق و ویژگی نامزدهای انتخاباتی سبب می شود تا به افراد کارآمد و صالح رای داده و آینده خود و فرزندان تامین شود. مردم باید نسبت به ایمان و پایبندی نامزد مورد نظرشان به احکام و آموزه های دینی و تقوای الهی مطمئن شوند و فریب وعده ها و سخنرانی های آنان را نخورند.

 

وی خاطر نشان ساخت: خداوند متعال کسانی که نسبت به حضور در صحنه انتخابات در شرایط سخت کنونی عراق بی توجه باشند و بدون تحقیق و بررسی در ایمان، پاکی و کارآمدی نامزدها رای دهند را نمی بخشد.

 

در بخش پایانی این پیام آمده است: نامزدها و لیست های انتخاباتی به هیچ وجه حق ندارند به شهروندان برای دادن رای به آنان فشار وارد ساخته و با تهدید، رشوه و شیوه های مختلف، اراده و آزادی انتخاب را از شهروندان بگیرند.

 

گفتنی است انتخابات پارلمانی عراق 10 اردیبهشت ماه در این کشور برگزار می شود./980/ب902/د

ارسال نظرات