۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۰۲۲۲۴

دارالافتای مصر از صدور جواز فحاشی به شدت انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ دارالافتای مصر از صدور جواز فحاشی از سوی مظلوم علیه ظالم را مغایر آموزه‎های اسلام توصیف کرد.
دارالافتاي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دارالافتای مصر با صدور پیامی نسبت به گسترش فساد و سخنان ناروا میان مردم به شدت هشدار داد و افزود: انتشار شایعه، استفاده از القاب ناپسندیده و توهین مردم به یکدیگر شرعا حرام و به هیچ وجه جایز نیست.

 

این مرکز افزود: دادگاه بهترین مکان و شیوه شرعی برای حل مشکلات و اختلافات است و قاضی درباره حق و باطل بودن ادعای صورت گرفته بهترین فرد به شمار می آید، اما درگیری و استفاده از الفاظ ناپسندیده و زننده به مثابه نشر فحشا است.

 

دارالافتای مصر از کسانی که فحاشی و توهین به بهانه پاسخ به ظلم را جایز می دانند، به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت که قرآن کریم به روشنی، غیرجایز بودن استفاده از این موارد را نشان می دهد.

 

این مرکز ادامه داد: کسانی که از آیه قرآنی « لَّا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ» برای توجیه اقدامات زشت خود استفاده می کنند به خداوند متعال اتهام زده اند، زیرا شریعت اسلامی بر اوج اخلاق تأکید می ورزد و به پیروان خود اجازه چنین مسائلی را نمی دهد.

 

در بخش پایانی این پیام آمده است: این آیه بر این مطلب تأکید دارد که کسانی که مورد ظلم و ستم قرار می گیرد می توانند علیه ظالم دعا کنند و اگر صبر پیشه کنند برایشان بسیار بهتر است./980/ب903/د

ارسال نظرات