۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۰۲۳۹۳
شیخ عیسی قاسم:

فشار علیه نماینده آیت الله سیستانی وقیحانه است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین، فشار آل خلیفه برای اخراج نماینده حضرت آیت الله سیستانی از این کشور را وقیحانه توصیف کرد.
آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین روز گذشته طی سخنانی در مسجد امام صادق(ع) شهر دراز ، اقدام نظام آل‎خلیفه علیه حجت الاسلام  حسین نجاتی نماینده حضرت آیت الله سید علی سیستانی در این کشور واکنش نشان داد و گفت: نظام آل‎خلیفه فشار علیه حجت الاسلام نجاتی را کاهش داده بود ولی هم اکنون بر اخراج نماینده آیت الله سیستانی از کشور پافشاری می‎کند.


وی افزود: این شکل فعالیت‎های نظام حاکم بسیار وقیحانه و بر خلاف قانون‎های بین المللی و بحرین است.


این عالم بحرینی خطاب به نظام حاکم تصریح کرد: حکومت بحرین با این گونه مسائل چه هدفی را دنبال می‎کند. آیا می‎خواهد بگوید که در این کشور جای علمای دین نیست. حجت الاسلام نجاتی از علمای برجسته و بزرگ بحرین محسوب می‎شود که داری درجات علمی، فرهنگی و اجتماعی بالای است.


وی ادامه داد: حجت الاسلام نجاتی همیشه به حقوق انسان‎ها احترام گذاشته و به دنبال عدالت و انصاف بوده است. این عالم بحرینی از جمله افرادیست که مردم این کشور به وجود وی افتخار می‎کنند.


رهبر شیعیان بحرین از همه مردم جهان، آزادی خواهان، دوست‎داران حقوق و کرامت بشر، عدالت طلبان و مجامع بین المللی خواست که برای یاری رساندن به مردم این کشور بشتابند.


وی در پاسخ به سخنان مطرح شده از سوی نظام آل‎خلیفه مبنی بر نبودن شکنجه در این کشور گفت: چگونه چنین سخنانی را از نظام آل‎خلیفه باید باور کرد در حالی که حتی اجازه بازدید بازرسان مجامع بین المللی از زندان‎ها را نمی‎دهند. تخریب مساجد، تغییر مکان آن‌‎ها، بازداشت، شکنجه، قتل، یورش و انواع جنایت‎ها در کارنامه نظام آل‎خلیفه به ثبت رسیده که حتی تاریخ نمونه‎های از آن را کمتر به خود دیده است./994/ب903/د

ارسال نظرات