۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۰۳۰۳۱

مسلمان اندونزی خواستار اتحاد احزاب اسلامی شدند

خبرگزاری رسا ـ شخصیت‌های برجسته و رهبران تعداد زیادی از سازمان‎های اسلامی در اندونزی دور یکدیگر جمع شده و از احزاب اسلامی این کشور خواستند که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با یکدیگر متحد شوند.
شخصيت هاي اسلامي در اندونزي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، علما و شخصیت های برجسته از 67 سازمان اسلامی در اندونزی دور یکدیگر جمع شده و از پنج حزب اسلامی این کشور خواستند که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با یکدیگر متحد شوند.
 
بسری بارماندا، رییس انجمن تربیت اسلامی اندونزی و یکی از مدرسان انجمن مردمان مسلمان در بیانیه ای اعلام کرد: ما از رهبران احزاب اسلامی می خواهیم که به وظیفه خود عمل کرده و امید مسلمانان این کشور را برای تاسیس ائتلافی از احزاب مسلمان به واقعیت تبدیل کنند.
 
در انتخابات عمومی 9 آوریل در اندونزی مشخص شد که پنج حزب اسلامی این کشور در مجموع 32 درصد از آرای ملی را در اختیار دارند.
 
علمای مسلمان اندونزی از احزاب اسلامی کشورشان خواستند که اختلاف عقاید خود را کم کرده و با تشکیل یک ائتلاف اسلامی به معرفی کاندیدای خود برای انتخابات ریاست جمهوری بپردازند.
 
احزاب اسلامی اندونزی در حال حاضر در حال مذاکره با یکدیگر هستند تا تصمیم بگیرند که با کدام یک از احزاب ملی گرای این کشور متحد شوند.
 
اندونزی بزرگترین دولت اسلامی در دنیا است و مسلمانان 80 درصد از جمعیت 220 میلیون نفری آن را تشکیل می دهند./990/ب904/د
ارسال نظرات