۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۰۳۰۴۸

برگزاری نشست‌های «سبک زندگی اسلامی» در ارمنستان

خبرگزاری رسا ـ سلسله نشست‌هایی با عنوان «سبک زندگی اسلامی» به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان برگزار شد.
برگزاري نشست‌هاي «سبک زندگي اسلامي» در ارمنستان
 
به گزارش خبرگزری رسا، مجید مشکی، رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان در نخستین نشست از سلسله نشست‌های «سبک زندگی اسلامی»که در مسجد کبود شهر ایروان برگزار شد ، ضمن تشریح لزوم برنامه ریزی و برگزیدن الگوی مناسب در زندگی، بهترین الگو را الگویی اعلام کرد که انبیا، ائمه و اولیای الهی با کمک از منبع وحی برای بشر به ارمغان آورده‌اند.
 
وی افزود: بهتر است که انسان امروز با بهره‌گیری از منبع وحی سبک و روش زندگی خود را پایه‌ریزی کند تا از مشکلات اخلاقی و اجتماعی فراوانی که دامن گیر بشر در عصر اطلاعات و صنعت شده است، فارغ شود و لذت زندگی صحیح دنیوی را درک و در سایه این زندگی، سعادت اخروی خویش را نیز تضمین کند.
 
مشکی با بیان این مقدمه که کتاب شریف مفاتیح الجنان، بیشتر به امور عبادی فردی پرداخته و روایات صحیح این کتاب وزین مباحثی را در حوزه عبادات شخصی مطرح می‌کند، اظهارداشت: حضرت آیت‌الله جوادی آملی، پیشنهاد کردند که خوب است با استفاده از روایات صحیح، کتابی نیز در حوزه مسائل اجتماعی تهیه شود و خود ایشان به همراه گروهی از فضلای حوزه علمیه قم اقدام به نگارش این کتاب با عنوان مفاتیح الحیات کردند.
 
رایزن فرهنگی کشورمان سپس به توضیح بخش‌های مختلف کتاب مفاتیح الحیات پرداخت و خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا با بهره‌مندی از این کتاب شریف و سایر کتب معتبر حدیثی و نیز با استفاده از آیات قرآن و سیره پیامبراعظم(ص) و اهل بیت(ع)، طی نشست‌های متعدد مباحثی را درباره سبک زندگی اسلامی مطرح کنیم تا انشاءالله این دانش، به بینش و روش صحیح زندگی مخاطبان و گوینده تبدیل شود./907/ب102/د
ارسال نظرات