۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۲۰۳۵۴۸
انتخابات عراق، فرصت‎ها و چالش‎ها(56)؛

توزیع بروشور توصیه‎های آیت الله سیستانی درباره انتخابات

خبرگزاری رسا ـ دفتر حضرت آیت الله سیستانی توصیه‎های این مرجع تقلید درباره انتخابات را منتشر کرد.
ـآيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر حضرت آیت الله سید علی سیستانی در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان این کشور با انتشار بروشوری به بیان مواضع این مرجع تقلید درباره انتخابات و رهنمودهای وی برای انتخاب نامزدهای انتخاباتی پرداخت.

 

در این بروشور، مواضع حضرت آیت الله سیستانی درباره نامزدهای انتخاباتی، حمایت این مرجع از نامزد یا حزبی خاص، ویژگی نامزدهای دارای صلاحیت، لزوم تغییر وضع کنونی و حفظ وحدت بیان شده است.

 

در این بروشور آمده است: حضرت آیت الله سیستانی در فاصله یکسانی نسبت به نامزد و لیست های انتخاباتی قرار دارد و از کسی حمایت نمی کند. ایشان از مردم می خواهد با انتخاب افراد کارآمد، صالح و دارای سابقه مدیریتی خوب از انتخاب خود در آینده پشیمان نشوند.

 

دفتر آیت الله سیستانی افزود: این مرجع تقلید بر لزوم وضع تغییر کنونی برای پایان خشونت، خونریزی و طایفه گرایی تأکید ورزیده و از گروه های سیاسی می خواهد تا نسبت به وضع حساس کنونی توجه کرده و با هم متحد شوند. وی در زمینه اقتصادی نیز استفاده از ثروت های کشور و برنامه ریزی جهت پیشرفت اقتصادی به ویژه در زمینه های صنعتی و کشاورزی جهت پایان فساد مالی و اداری را خواستار است.

 

توصیه حضرت آیت الله سیستانی بر عدم انتخاب نامزدهایی که در گذشته مسؤولیت خود را به خوبی انجام نداده و خصوصا در زمینه فساد مالی و اداری شهرت دارند و کسانی که برنامه انتخاباتی واقع گرایانه ای نداشته باشند و همچنین انتخاب نامزدهای حامی وحدت و مصالح عمومی کشور از بخش های دیگر این بروشور به شمار می آید.

 

در بخش پایانی این بروشور آمده است: این مرجع تقلید از واجدان شرایط می خواهد به افرادی که به قانون حقوق بازنشستگی و امتیازهای ویژه نمایندگان پارلمان و مسؤولان قوای سه گانه رأی دادند، خودداری کنند.

 

گفتنی است انتخابات پارلمان عراق از روز گذشته در خارج از کشور آغاز شده است و فردا 10 اردیبهشت در این کشور برگزار می شود./980/ب902/د

ارسال نظرات