۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۰۳۸۸۰

مسابقات اذان در جمهوری تاتارستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسابقات سراسری اذان با حضور شرکت‌کنندگان 6 تا 62 ساله در مسجد «مرجانی» در قازان، پایتخت جمهوری تاتارستان برگزار شد.
تاتارستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا،  مسابقات سراسری اذان با حضور شرکت‌کنندگان 6 تا 62 ساله در مسجد «مرجانی» در قازان، پایتخت جمهوری تاتارستان برگزار شد.

 

این مسابقات به همت اداره امور دینی مسلمانان تاتارستان در سه گروه 10 تا 15 سال، 15 تا 20 سال و بالای 20 سال برگزار شد.

 

مجموع 50 شرکت‌کننده از سراسر تاتارستان در این مسابقات حضور داشتند و در زمینه حسن قرائت اذان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

هیات داوران این مسابقات متشکل از مفتیان و علمای تاتارستان به همراه جمعی از حافظان قرآن کریم بود. در پایان این مسابقات از برگزیدگان هر سه گروه قدردانی به عمل آمد.

 

یادآور می‌شود تاتارستان، یکی از جمهوری‌های خودمختار روسیه است که اکثریت جمعیت 3.8 میلیون نفری آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

 

اداره امور دینی مسلمانان تاتارستان بزرگترین نهاد اسلامی این کشور است که در آخرین اقدام خود با نامگذاری سال 2014 به نام سال احیای ارزش‌های دینی، به برگزاری برنامه‌های اسلامی مختلف در این کشور می‌پردازد.

 

تاتارستان در حال حاضر 1523 مسجد دارد. این در حالی است که در سال 1990 تنها 100 مسجد در این کشور وجود داشته است. در دو دهه اخیر تعداد سازمان‌های اسلامی و مساجد تاتارستان به شدت افزایش یافته است./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات