۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۰۴۰۶۱
اثر جدید اندیشمند مسیحی؛

کتاب «زینب فریادگری است که نهضت عاشورا را به کمال رساند» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب "زینب (س)، فریادگری است که نهضت عاشورا را به کمال رساند" از سوی آستان مقدس حرم امام حسین(ع) چاپ و در سطح وسیعی از جهان عرب منتشر شد.
زينب فريادگر نهضت عاشورا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آنتوان بارا متفکر و اندیشمند سرشناس مسیحی با حضور در رایزنی فرهنگی ایران در کویت با "عباس خامه یار" رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و کتاب"زینب (س)، فریادگری است که نهضت عاشورا را به کمال رساند" را به وی اهدا کرد.

 

در این دیدار، آنتوان بارا گفت : این کتاب دستاورد 25 سال بحث و مطالعه پیرامون قیام عالم گیرکربلا و نقش حضرت زینب (س) در جاودانگی نهضت عاشورا است.

 

وی افزود  : نقش حضرت زینب (س) در قیام عاشورا کمتر از نقش امام حسین (ع) نبود و فریاد رسای این قهرمان و شیرزن صحرای کربلا بود که پیام این نهضت جاودانه را به گوش جهانیان رساند.

 

"خامه یار" ضمن تشکر از تلاش های چندین ساله " آنتوان بارا " در روشنگری و معرفی ابعاد گوناگون نهضت حسینی، آمادگی رایزنی فرهنگی ایران را جهت ارائه همکاری های فکری و تاریخی به این دانشمند مسیحی به منظور معرفی فراگیر نهضت جاودان عاشورا اعلام کرد.

 

کتاب"زینب (س)، فریادگری است که نهضت عاشورا را به کمال رساند" از سوی دکتر آنتوان بارا به تازگی تألیف و به کوشش آستان مقدس حرم امام حسین (ع) به چاپ رسیده و در سطح وسیعی از جهان عرب منتشر شده است.

 

در این دیدار مقرر شد این کتاب با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در کویت به زودی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی کشورمان به زبان فارسی ترجمه و منتشر شود.

 

وی بارها به دعوت نهادهای فرهنگی جهت ایراد سخنرانی به کشورمان سفر داشته و مورد تجلیل قرار گرفته است./994/ب101/د

ارسال نظرات