۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۲۰۵۲۰۷
بشار اسد:

دولت از آشتی ملی حمایت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری سوریه تصریح کرد: دولت سوریه از هر تلاشی که با هدف تحقق آشتی ملی در سوریه صورت گیرد به‌صورت گسترده حمایت می‎کند.
بشار اسد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بشار اسد رییس جمهوری سوریه روز گذشته با شماری از ریش‌سفیدان و بزرگان مناطق حومه شهر دمشق دیدار و گفت‌وگو و از نقش آنان در تحقق برخی از آشتی‌های ملی در برخی از مناطق سوریه تقدیر و تمجید کرد.

 

وی در این دیدار با حاضران درباره ادامه روند آشتی ملی در دیگر مناطق حومه دمشق تأکید کرد و خواستار ادامه این روند برای توسعه با هدف دربرگیرنده بودن کل خاک سوریه شد.

 

بشار اسد در این دیدار تصریح کرد: دولت سوریه از هر تلاشی که با هدف تحقق آشتی ملی در سوریه صورت گیرد به‌صورت گسترده حمایت می‌کند، چرا که ادامه این روند می‌تواند باعث جلوگیری از قتل‌عام ملت سوریه به دست گروه‌های مسلح تروریست شود.

 

وی در این باره گفت: دولت مکلف است از نقش ریش‌سفیدان و بزرگان مناطق مختلف سوریه که قصد تحقق آشتی ملی را دارند و سعی می‌کنند به قتل‌عام‌ها در سوریه از این طریق خاتمه دهند حمایت لازم را به عمل آورد.

 

رییس جمهور سوریه در بخش دیگری از این دیدار اظهار داشت: نقش شما بزرگان و ریش‌سفیدان برای تحقق آشتی ملی نقش مهم انسان‌ساز و بیدارگری است، از این رو این تلاش‌ها را نمی‌توان نادیده تلقی کرد.

 

وی افزود: کار شما بسیار سخت و دشوار است، شما با اخلاق انسانی خود کار ارزشمندی را به ثمر می‌رسانید، وظیفه شما بسیار دشوارتر از بازسازی آن چیزی است که تروریسم آن را ویران و منهدم کرده است.

 

از سوی دیگر بزرگان عشایر و ریش‌سفیدان مناطق حومه دمشق هم در این دیدار بر ادامه تلاش‌های خود برای تحقق آشتی ملی در مناطق حومه دمشق و برای گسترده کردن دامنه این تلاش‌ها برای در بر گرفتن کل سوریه تأکید کردند./982/ب101/د

ارسال نظرات