۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۰۵۳۱۰
انتخابات عراق، فرصت‎ها و چالش‎ها(94)؛

نماینده آیت الله سیستانی: دولت جدید به فکر حل معضل بیکاری و ناامنی باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی توصیه‎هایی به پارلمان و دولت جدید ارائه و از بیکاری، ناامنی و خدمت‎رسانی به ملت به عنوان مهم‎ترین وظایف دولت یاد کرد.
حجت الاسلام احمد صافي نماينده حضرت آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد با اشاره به اهمیت انتخابات پارلمانی عراق گفت: هر سه قوه قضاییه، مجریه و مقننه از اهمیت بالایی برخوردار هستند، این انتخابات به این دلیل اهمیت دارد به تشکیل پارلمان و سپس دولت یعنی قوه مجریه منجر می شود.

 

وی افزود: نمایندگان پارلمان جدید باید به تجربه گذشته به خوبی بنگرند و واقعیت های موجود را به سوی آینده ای مطلوب سوق دهند. تصویب قانون های مهم همسو با مصالح ملت از مهمترین وظایف پارلمان به شمار می آید که این نمایندگان باید به شدت در پی آن باشند.

 

حجت الاسلام صافی وجود گروه های مخالف در پارلمان را طبیعی برشمرد و تصریح کرد: این مخالفت باید در چارچوب عملکرد طرف مقابل باشد نه اینکه بر خلاف مصالح ملی عمل کرده و در برابر تصویب قانون های مهم بایستند. مردم به نامزدهای انتخابات رأی دادند تا شاهد فعالیت آنان باشند نه اینکه به مانعی در قبال تصویب قانون در پارلمان مبدل شوند.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی از عدم هماهنگی میان اعضای کمیسیون های پارلمان انتقاد کرد و ادامه داد: این مشکل سبب شده است تا برخی کمیسیون های پارلمان غیرفعال باشند. با انتخاب مشاوران خبره می توان این مشکل و مشکل عدم تخصص اعضای این کمیسیون ها را حل کرد.

 

وی تقویت نقش نظارتی پارلمان را خواستار شد و تأکید کرد: برخی از قوانین تصویب شده در پارلمان به مرحله اجرا نرسیده و برخی از قوانین که اجرا می شوند نیز معلوم نیست به صورت صحیح اجرا شده باشند. نمایندگان باید قانون را پس از بحث و مشورت های طولانی مدت تصویب کرده و سپس بر اجرای کامل و درست آن نظارت دقیقی داشته باشند.

 

حجت الاسلام صافی خدمت رسانی به مردم را مهمترین وظیفه دولت جدید خواند و گفت: بسیاری از پروژه های کشور به دلایل مختلف نیمه کاره باقی مانده و مردم طعم رفاه و خدمت را نمی چشند. برقراری امنیت نیز دومین وظیفه دولت جدید است، نیروهای امنیتی در این راستا باید قوی ترین فرد در خیابان باشند و مورد حمایت قانون قرار گیرند.

 

خطیب جمعه کربلا افزود: بیکاری نیز یکی از معضلات بزرگ عراق است، شهروندان تحصیلکرده و خبره فراوانی در کشور وجود دارند که از بیکاری رنج می برند.

 

وی سپس به بررسی وزارتخانه ها پرداخت و تصریح کرد: فردی که برای وزارتخانه ای انتخاب می شود باید حرفه ای و در اوج هوشیاری باشد نه اینکه فردی سیاسی باشد که از سوی گروه خود به این پست برسد./980/ب901/د

ارسال نظرات