۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۰۵۶۷۱
شیخ الازهر تأکید کرد؛

غربی‎ها با تمدن اسلامی به مسلمانان فخرفروشی می‏کنند

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر اظهار داشت که غربی‎ها فرهنگ و تمدن را از جوامع اسلامی گرفته و هم اکنون به مسلمانان فخرفروشی می‎کنند.
احمد الطيب، شيخ الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر در گفت‎وگو با شبکه ماهواره ای الحیات با اشاره به غرور و تکبر غربی ها گفت: غربی ها پس از آنکه تمدن و فرهنگ را از مسلمانان گرفته و پیشرفت کردند، در حال فخر فروشی به این جوامع هستند.

 

وی افزود: جهان غرب به اختراع نظریه «مرد سیاه» و «مرد سفید» پرداخت و میان بندگان خدا اختلاف قائل شد. تاکنون هیچ تبادل منافع و مصالح میان فرهنگ غرب و شرق صورت نگرفته است و بسیاری از مسلمانان نمی تواند فرهنگ غرب را بفهمند.

 

شیخ الازهر همچنین درباره انتخابات ریاست جمهوری مصر تصریح کرد: بلافاصله پس از انتخاب رییس جمهور جدید، خواسته های محدود خود را در اختیار وی قرار خواهیم داد. مصر هم اکنون در مسیر درست قرار گرفته است.

 

الطیب ادامه داد: الازهر شریف همه تلاش خود را برای تدوین قانون اساسی کنونی که قانونی مطلوب به شمار می آید، انجام داد. این قانون همه خواسته های الازهر را در برگرفته و باید فعال شود تا همگان از استفاده کنند.

 

وی قانون اساسی جدید را عامل استقلال الازهر خواند و تأکید کرد: پس از آنکه الازهر به نخست وزیر وابسته بود هم اکنون کاملا مستقل شده است. انتخاب شیخ الازهر نیز از صلاحیت های رییس جمهور بود که هم اکنون در اختیار هیأت کبارالعلما قرار گرفته است.

 

شیخ الازهر همچنین بر عدم حمایت این مرکز اسلامی از نامزدهای انتخاباتی تأکید کرد و اظهار داشت که الازهر کاملا بی طرف است اما از فردی که از سوی ملت به عنوان رییس جمهور انتخاب شود حمایت خواهد کرد.

 

وزارت اوقاف مصر با تأکید بر عدم حمایت از نامزدهای انتخاباتی، اعلام کرد خطیبان مساجد حق دفاع از نامزد خاصی را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ندارند.

 

گفتنی است کمیسیون انتخاباتی مصر اعلام کرد 26 و 27 ماه مه(5 و 6 خرداد) انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.

 

ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع سابق مصر و حمدین صباحی، نامزد مستقل از مهمترین نامزدهای این انتخابات خواهند بود./980/ب902/د

ارسال نظرات