۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۰۵۷۹۰
یکی از علمای بحرین:

قضات بحرینی در صدور احکام استقلال ندارند

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس شورای اسلامی علمای بحرین با انتقاد از سیستم قضایی این کشور تصریح کرد که قضایت بحرینی در صدور احکام، استقلال ندارند.
حجت الاسلام محمود عالي نايب رييس شوراي اسلامي علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمود عالی معاون رییس شورای اسلامی علمای بحرین روزگذشته طی مراسمی موسوم به قضاوت علی (ع) که در منطقه بوری برگزار شد به بررسی عدالت و قضاوت امیرالمومنین علی (ع) پرداخت و گفت: دادگاه‎های بحرین به صورت آشکار به نقض حقوق مردم و علمای این کشور می‎پردازند.

 
وی افزود: حکومت بحرین برای انتخاب قاضی باید با علما مشورت کند. مشورت در انتخاب قاضی بدان معنا نیست که علما در امور قضاوت دخالت داشته باشند بلکه این مسأله از حق و حقوق آنان محسوب می‎شود. ممانعت از مداخله علما در امور قضاوت نشان از استبداد این حکومت است.


این عالم بحرینی با انتقاد از عدم وجود استقلال در صدور احکام قضایی بیان داشت: ما خواستار استقلال قاضی در صدور حکم هستیم. احکام قاضی نباید متناسب با خواسته‎های نظام حاکم آل‎خلیفه باشد.


وی قبول قضاوت با شرایط حکومت نظام آل‎خلیفه را نادرست خواند و تصریح کرد: برخی افراد می‎پندارند برای دفع ضرر و برای مصالح جامعه باید وارد سیستم قضایی نظام آل‎خلیفه شد، این گونه افکار نادرست است و تشخیص چنین موضوع‎هایی بر عهده فرد نیست بلکه جامعه و علما باید تشخیص دهند.


حجت الاسلام عالی با انتقاد از احکام صادره طی چند سال اخیر اظهار داشت: در بررسی اجمالی و سریع احکام دادگاه‎های بحرین طی چند سال اخیر به صورت آشکار متوجه عدم استقلال قضات در هنگام صدور احکام می‎شویم. رای دادگاه متناسب با اتهام‎های مطرح شده نیست.


وی در جواب اتهام وزیر دادگستری و ارشاد بحرین مبنی بر سیاسی خواندن دیدگاه شورای اسلامی علما در قبال کنفرانس «گفت‎وگو ی تمدن‎ها و فرهنگ‎ها» گفت: وزیر دادگستری ادعا دارد که درهای کنفرانس «گفت‎وگوی تمدن‎ها و فرهنگ‎ها» بر روی همه احزاب و گروه‎ها باز است و هر شخص می‎تواند در آن شرکت کند. این سخنان وزیر دادگستری در حالی مطرح می‎شود که وی دستور به انحلال شورای اسلامی علمای بحرین داده است و این مسأله از بزرگ‎ترین اقدامات ضد مذهبی نظام آل‎خلیفه محسوب می‎شود./994/
ب902/د

ارسال نظرات