۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۲۰۶۴۰۲

مدیران حوزه های علمیه اندونزی با حجت الاسلام والمسلمین اعرافی دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیران حوزه‎های علمیه سراسر کشور اندونزی با رییس جامعةالمصطفی العالمیه دیدار کردند.
ديدار مديران حوزه هاي علميه اندونزي با حجت الاسلام والمسلمين اعرافي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، در نخستین روز از سفر حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعةالمصطفی العالمیه به کشور اندونزی، ده‌ها تن از مدیران حوزه‌های علمیه اندونزی در محل نمایندگی المصطفی، با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
در این دیدار صمیمی که بیش از دو ساعت به طول انجامید، مدیران حوزه های علمیه و مدارس اصلی اندونزی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود، به بیان نظرات، پیشنهادات و فرصت‌ها و موانع و مشکلات موجود پرداختند.
 
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی، ضمن سپاس و تشکر از مدیران حوزه‌ها که از راه‌های دور و نزدیک در این جلسه حضور یافته بودند، به بیان ارزش و اهمیت تهذیب و کسب علم و معارف و نیز نقش و جایگاه حوزه های علمیه در نشر معارف اهل بیت پرداخت .
 
وی با توجه دادن حاضرین به استفاده از فرصت‌های معنوی ماه رجب و شعبان و رمضان، به جایگاه تربیت و تهذیب در حوزه‌های علمیه پرداخته و خطاب به مدیران افزود : شما رسالت بسیار سنگینی بر دوش دارید و بایستی ضمن توجه به حالات معنوی خود، موضوع پرورش دینی و ارتقای کیفی و علمی طلاب را در اولویت خود قرار دهید .
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقش مدارس اصلی را نیز در کشور اندونزی مورد توجه قرار داد و از کسانی که به امر تأسیس مدارس اصلی روی آورده و اقدام کرده‌اند، تشکر کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی، ضرورت ارتباط حوزه‌ها را با یکدیگر بسیار ضروری دانست و از مدیران حوزه‌های علمیه اندونزی خواست که نسبت به فراهم کردن امکانات برگزاری جلسات منظم به صورت ماهیانه و یا سه ماهه اقدام کنند.
 
وی در ادامه به سیاست‌های المصطفی در قبال حوزه‌های علمیه در اندونزی اشاره کرد و با توجه به گسترش رغبت جامعه و جوانان به معارف اهل بیت(ع) در اندونزی و زمینه‌های فکری و محیطی مناسب در این کشور، ابراز امیدواری کرد تا در آینده شاهد افزایش کمی حوزه‌ها و نیز تأسیس حوزه‌های جدید در مناطق و جزایر دیگر اندونزی باشیم.
 
گفتنی است در ابتدای این دیدار که حجت الاسلام دکتر علمی، معاون آموزشی جامعةالمصطفی و نیز حجت الاسلام مؤمنی، رییس اداره فن آوری جامعةالمصطفی نیز حضور داشتند، حجت الاسلام دکتر سید مفید کوهساری، رییس نمایندگی جامعه در اندونزی، ضمن خیر مقدم به مهمانان و مدیران حوزه‌ها ، به ارائه گزارشی از وضعیت حوزه‌های علمیه در اندونزی پرداخت.
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 15 حوزه علمیه و مدرسه اصلی در اندونزی مشغول به فعالیت می‌باشند که مدیریت و بخش اعظم اساتید آن را دانش آموختگان جامعةالمصطفی تشکیل می‌دهند./907/ب101/د
ارسال نظرات