۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۰۶۹۳۸
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

پرچم مبارزه با سلطه جهانی بر دوش روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایران، پرچم مبارزه با سلطه جهانی را بر دوش روحانیت دانست و از رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان محور حرکت جهان اسلام یاد کرد.
حجت الاسلام احمد سالک سخنگوي مجمع روحانيت مبارز

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایران در همایش بزرگداشت 314 شهید افغانی دفاع مقدس که امروز در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به رشادت های مجاهدان ایرانی و افغانستانی در مقابله با جبهه کفر گفت: پیوند خون شهدای کشورهای اسلامی در جریان دفاع از اسلام ناب و گسترش آموزه های غنی اسلام یک پیوند مبارکی است که باید بهره برداری های فراوانی از آن شود.

 

وی افزود: پرچم مبارزه با سلطه جهانی بر دوش مسلمانان به ویژه روحانیت قرار دارد. امروزه تمام اسلام در برابر تمام کفر جهانی ایستاده است و باید کلام امام راحل را مطرح کنیم که فرموند ما پای خشکاندن پایه های کمونیسم، صهیونیسم و سرمایه داری ایستاده ایم.

 

حجت الاسلام سالک محور حرکت جهان اسلام را امام خامنه ای دانست و تصریح کرد: جریان مادی گری و وابسته به اسرائیل در مقابل همه اسلام قدعلم کرده و جبهه عظیمی تشکیل داده است. برای مقابله با این جبهه باید جبهه بزرگی به منظور تعمیق در معارف دین و فهم سیاسی بر اساس بصیرت تشکیل دهیم و با همه توان در برابر آن جبهه بایستیم.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از شهدای افغانی نظیر مزاری، بلخی، واعظ سلطانی و واحدی یاد کرد و ادامه داد: خون شهدای افغانی و ایرانی چنان به هم گره خورده است که هیچ قدرتی نمی تواند در برابر آن بایستد، همانگونه که انقلاب اسلامی ایران با آمیخته شدن خون شهدای دانشجو و روحانیت و با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.

 

وی از سالروز آزادسازی خرمشهر یاد کرد و اظهار داشت: ارتباط شهدا با اهل بیت(ع) کاملا در جریان دفاع مقدس نمایان بود به گونه ای که بسیاری از شهدا هنگامی که نام عملیات با امام علی(ع) گره خورده بود از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفته بودند، شهدایی که در عملیات با نام حضرت زهرا(س) شرکت کرده بودند پهلویشان مورد اصابت قرار گرفته بود و شهدایی که در عملیات با نام امام حسین(ع) حضور داشتند سر در بدن نداشتند.

 

حجت الاسلام سالک به تبیین وظایف علما و روحانیان در برهه حساس کنونی اشاره کرد و گفت: ما نمی توانیم در برابر آنچه پیرامونمان اتفاق می افتد بی تفاوت باشیم. تطبیق جامعه با محتوای قرآن و عترت یکی از وظایف ما به شمار می آید که لازمه آن وحدت و همسویی فکری و ایستادگی در برابر نفوذ دشمنان است.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: سازمان سیای آمریکا در گزارش 700 صفحه ای که در طول 25 سال تحقیق، آن را تهیه کرده است مهمترین مساله برای ضربه زدن به کشورهای اسلامی را بی ارزش جلوه دادن نقش رهبری روحانیت نزد مردم اعلام کرد. هم اکنون نیز 15 شبکه ماهواره ای جهان با نام اسلام در حال تفرقه هستند تا مبادا قدرت جهانی اسلام بر قدرت کفر جهانی پیروز شود.

 

وی از شناخت دشمنان اسلام و نفوذی های کفر در جهان اسلام به عنوان دومین وظیفه روحانیان یاد کرد و خاطر نشان ساخت: وضع بحرین، سوریه، مصر و لیبی نشان دهنده این است که دشمنان نمی گذارند مسلمانان در آرامش قرار داشته باشند. در فتنه 88 ایران هم رهبری فرمودند که خواص مردود شدند زیرا نتوانستند حق را از باطل تشخیص دهند.

 

حجت الاسلام سالک، جهان اسلام را نیازمند به محوریتی به نام روحانیت دانست و تأکید کرد: زیرساخت این مسائل نیز بحث فرهنگی است، ما باید مبلغ قرآن و عترت قرآن باشیم زیرا همه چیز در قرآن وجود دارد. توهین دشمنان اسلام به قرآن با هدف دور ساختن این کتاب بزرگ از قلب ها صورت می گیرد.

 

وی در پایان از اخلاص، صداقت و ایمان و اعتقاد به عنوان درس های یادگار شهدا یاد کرد./980/ب202/د

ارسال نظرات