۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۰۷۰۳۰

اسرای فلسطینی در بیمارستان بستری شدند

خبرگزاری رسا ـ فلسطینیان اعتصاب کننده غذا در زندان بئر السبع به دلیل وخامت حال آنها در سایه سرکوب و حبس انفرادی، به بیمارستان"سوروسکا" منتقل شده‎اند.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به دنبال گسترش دامنه اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان ‌های رژیم صهیونیستی، مرکز تحقیقات اسرای فلسطینی به نقل از "رامی الملعب" وکیل فلسطینی تاکید کرد که نیروهای ارتش این رژیم تمام فلسطینی های اعتصاب کننده غذا در زندان بئر السبع را به دلیل وخامت حال آنها در سایه سرکوب و حبس انفرادی، به بیمارستان"سوروسکا" منتقل کرده اند.

 

اداره زندان های رژیم صهیونیستی آب آشامیدنی غیر بهداشتی و شوربرای اسرا فراهم کرده و همین موضوع باعث وخیم شدن حال آنها و مجبور به انتقال آنها به بیمارستان شده است.

 

"أمینة طویل" سخنگوی مرکز تحقیقات اسرای فلسطینی در این باره اظهار داشت: پزشک بیمارستان سوروسکا اعلام کرده است که اسرای اعتصاب کننده به دلیل مصرف آب آشامیدنی غیر بهداشتی و شور در هنگام اعتصاب، دچار گرفتگی روده شدند.

 

سخنگوی مرکز تحقیقات اسرا تاکید کرد که اداره زندانهای ارتش رژیم اسرائیل برای مجازات کردن زندانیان از فراهم کردن آب آشامیدنی مناسب برای آنها خودداری کرده است.

 

وی افزود که اداره زندان های رژیم صهیونیستی آب بسیار شور برای اسرا فراهم کرده است و همین موضوع باعث وخیم شدن حال آنها و درنتیجه مجبور به منتقل کردن آنها به بیمارستان سوروسکا شده است.

 

امینه طویل با بیان اینکه حدود 20 کیلو از وزن هر نفر از اسرای فلسطینی به دلیل اعتصاب غذا کم شده است گفت: اسرای فلسطین اعلام کردند تا زمانی که رژیم اسرائیل خواسته آنها را برآورده نکند آنها به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

 

بر اساس این گزارش، 140اسیر اداری فلسطین برای بیست ونهمین روز متوالی در اعتراض به بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذا زده‌ اند، این در حالی است که 150 اسیر دیگر نیز به علت فشارهای زیاد وهمچنین وخامت حال شان دست به اعتصاب غذا زدند./982/ب101/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات