۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۰۷۱۴۶

رییس جامعةالمصطفی العالمیه در نماز جمعه مسجد استقلال اندونزی سخنرانی کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با حضور در نماز جمعه مسجد استقلال برای نمازگزاران اندونزیایی سخنرانی کرد.
سخنراني رييس جامعةالمصطفي العالميه در نمازجمعه مسجد استقلال اندونزي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی،  رییس جامعةالمصطفی العالمیه با ابراز خرسندی از دومین حضورش در بین نمازگزاران اندونزیایی، به جایگاه اندونزی اشاره کرد و گفت: مردم اندونزی مردمی متدین، مذهبی و پایبند و علاقه مند به اسلام و احکام نورانی آن هستند و این کشور را می‌توان کشوری تعقل گرا و معتدل و میانه رو دانست.
 
رییس جامعةالمصطفی، با اشاره به حضور مذاهب مختلف اسلامی در اندونزی و سایر کشورهای اسلامی، حفظ وحدت و اخوت بین پیروان مذاهب اسلامی را بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: تنها کسانی که از تفرقه و تشدد امت اسلامی خشنود و منتفع می شوند، جبهه استکبار است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر نگاه دوستانه جمهوری اسلامی ایران به دولت و ملت اندونزی اظهار داشت: دوری مسافت، موجب نخواهد شد که علاقه و دوستی ما به مردم و کشور اندونزی کاهش یابد و علی‌رغم این دوری مسافت، ارتباط صمیمی بین دولت و مردم ما با مردم اندونزی برقرار است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به حمایت‌های ایران از فلسطین آن را دلیلی بر محبت و علاقه مردم ایران به همه مسلمانان دانست و گفت: امیدوارم کشورهای اسلامی در سایه وحدت و همدلی، پیش از پیش به یکدیگر نزدیک شوند.
 
در پایان رییس جامعةالمصطفی العالمیه، سلام رهبر معظم انقلاب را به مردم اندونزی ابلاغ کرد.
 
شایان ذکر است دکتر علمی معاون آموزش جامعةالمصطفی و دکتر سید مفید حسینی رییس نمایندگی اندونزی و مدیران و معاونان نمایندگی المصطفی و نیز دکتر ابراهیمیان، حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی را همراهی می‌کردند./907/ب102/د
ارسال نظرات