۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۰۷۲۵۰

جمعی از علمای اهل سنت اندونزی با رییس جامعةالمصطفی دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ تعدادی از علمای اهل سنت اندوزی در آخرین روز حضور رییس جامعةالمصطفی در این کشور با وی دیدار و گفت وگو کردند.
ديدار جمعي از علماي اهل سنت اندونزي با رييس جامعةالمصطفي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی از علما و شخصیت های اهل سنت اندوزی در آخرین روز حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعةالمصطفی در این کشور با وی دیدار و گفت وگو کردند.
 
این دیدار با حضور قریب به چهل نفر از اساتید دانشگاه، رؤسای دانشکده‌های اصول الدین و تربیت دانشگاه‌های اسلامی، مدیران حوزه‌های علمیه اهل سنت و جمعی از معاونان و مدیران نهضت العلما و انجمن محمدیه و نیز شماری از اعضای مجلس علمای اندونزی از کمیسیون وحدت اسلامی و فتوا، برگزار شد.
 
رییس جامعةالمصطفی در این دیدار ضمن تشریح سیستم‌های آموزشی در ایران اعم از سیستم دانشگاهی و حوزوی، به تبیین پیشرفت‌های علمی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علوم پایه، علوم تجربی،‌ فنی مهندسی و علوم پزشکی پرداخت و ظرفیت علمی کشور در حوزه علوم انسانی را قابل توجه دانست.
 
وی در ادامه با اشاره به نظام آموزش حوزه علمیه و تفاوت‌های آن با نظام آموزش دانشگاهی، ابعاد پیشرفت علمی حوزه علمیه را تشریح کرد و اظهار داشت: پرداختن به گرایشات جدید در فقه و اصول، اهتمام حوزه علمیه به فلسفه‌های مضاف، توجه به علوم و فناوری‌های جدید و ارتباط آنها با علوم اسلامی، بخشی از پیشرفت‌های حوزه علمیه در این عرصه به شمار می‌آید.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی از همه علما و شخصیت‌های علمی خواست تا خود را برای پایه‌گذاری تمدن نوین اسلامی آماده ساخته و قابلیت و ظرفیت دین مبین اسلام را در بر طرف ساختن نیازهای فکری و معرفتی دنیای معاصر به منصه ظهور رسانده و از هرگونه تفرقه پرهیز کنند.
 
گفتنی است در این دیدار، تنی چند از شخصیت های حاضر در جلسه، دیدگاه های خود را درباره جامعه علمی کشورهای اسلامی به ویژه کشور اندونزی بیان کرده و به تبادل نظر پرداختند.
 
همچنین در این جلسه، یکی از اساتید دانشگاه بندونگ اندونزی، ضمن تقدیر از کتاب فقه التربیه حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی، از تلاش‌های وی در عرصه نوین فقهی تقدیر کرد و توجه همزمان رییس المصطفی به تخصص‌های گوناگون علوم اسلامی از جمله فلسفه فقه و اخلاق را مورد اعجاب و الگو برای همه شخصیت‌های اندونزی دانست./907/ب102/د
ارسال نظرات