۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۰۷۴۹۵

بررسی ممنوعیت فروش مشروبات الکلی در مجلس قرقیزستان

خبرگزاری رسا ـ ممنوعیت فروش الکل در ماه رمضان، عید قربان، عید فطر، آخرین روز مدرسه و همچنین روز جهانی کودک و روز علم در مجلس قرقیزستان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مجلس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نمایندگان مجلس قرقیزستان امروز (ششم خرداد) ممنوعیت فروش مشروبات الکلی را در ماه رمضان، عید قربان و عید فطر، آخرین روز مدرسه و همچنین روز جهانی کودک و روز علم، مورد بررسی قرار دادند.

 

براساس اعلام برخی از رسانه‌های گروهی قرقیزستان، در نشست پارلمان این جمهوری در مورد «اصلاحات در برخی از مصوبات جمهوری قرقیزستان» پیشنهاداتی از سوی «تورسون‌بای باقراولو» و«نورکامل مادعلیف» نمایندگان حزب «عارنامیس» مطرح شد.

 

این پیشنهادات در مجموع محدودیت بیشتری در مورد فروش عمده و خرده مشروبات الکلی را در برمی‌گیرد.

 

این ممنوعیت که به منظور حفاظت از بهداشت عمومی و اخلاق پیشنهاد شده، جشن روز جهانی کودک (اول ژوئن)، روز علم (اول سپتامبر)، جشن آخرین روز مدرسه و اعیاد قربان، فطر و ماه رمضان را در برمی‌گیرد.

 

به اعتقاد این نمایندگان، مشروبات الکلی نه تنها از سوی خود کودکان، بلکه به وسیله بستگان و بویژه والدین آنها در مناسبت‌هایی به اصطلاح برای سلامتی فرزندانشان مصرف می‌شود ولی این امر با اصول اخلاقی و مسؤولیت پدر و مادر و افراد جامعه در راستای رشد مناسب کودک مغایرت دارد.

 

علاوه بر این، استفاده از مشروبات الکلی در مجالس مغایر با ماده پنج قانون قرقیزستان در رابطه با کودکان تعیین شده است و این 2 مطلب با هم همخوانی ندارند.

 

از سوی دیگر مطابق با ماده 113 قانون کار جمهوری قرقیزستان، اعیاد قربان و فطر در این کشور به رسمیت شناخته شده است.

 

همچنین بر طبق بند 2 ماده 20 قانون اساسی قرقیزستان، به منظور حفاظت از امنیت ملی، نظم عمومی، سلامت و اخلاق، حمایت از حقوق و آزادی‌های افراد در جامعه باید مورد توجه باشد و این محدودیت‌ها در قانون متناسب با اهداف جامعه طراحی و اعمال خواهد شد./982/ب101/د

ارسال نظرات