۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۰۷۴۹۹

برپایی مراسم جشن مبعث حضرت رسول در تاجیکستان

خبرگزاری رسا ـ مراسم جشن عید مبعث حضرت محمد مصطفی‌(ص) در محل مسجد سفارت کشورمان در دوشنبه برگزار شد.
قرقيزستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در مراسم جشن بعثت حضرت محمد (ص) کارمندان و خانواده‌های هیئت سفارت و سایر نهادهای جمهوری اسلامی و همچنین ایرانیان مقیم این کشور شرکت کردند.

 

در این مراسم «محمدحسن صنعتی» رایزن فرهنگی ایران در تاجیکستان ضمن سخنانی به بررسی ابعاد مختلف بعثت رسول اکرم (ص) پرداخت.


وی ضمن تاکید بر اهمیت این روز برای ‌مسلمانان و بشریت، گفت: هرچه که مورد نیاز بشریت است، قوانین، رهنمودها و هدایت‌های کلی و اصول اصلی و هر آن‌چه مورد نیاز بشر برای سعادت در دنیا و آخرت است در این کتاب، در این دین و در این رسالت تعریف شده و ما بر خود می‌بالیم که پایبند به‌دینی هستیم که دین خاتم تلقی می‌شود و کامل‌ترین دین نزد خداوند است.

 

رایزن فرهنگی کشورمان درمانگری را ویژگی دیگر دین اسلام در قبال دردهای بشریت دانست و تصریح کرد: این دردها در دوره‌های مختلف متفاوت بوده و امروز هم به‌گستردگی و تنوع در حوزه‌های گوناگون از دغدغه‌های بشری خودش را نشان می‌دهد. یکی از این دردها درد هویت است. پیامبر (ص) موقعی پیام اسلام را بر قوم عرب وارد کرد و آن سرزمین به‌ پایگاهی برای نشر این دین حق تبدیل شد، در واقع هویت فراموش‌شده انسان را بازتعریف کرد.

 

وی تأکید کرد: جاهلیتی که در زمان بعثت پیامبر (ص) کره زمین را فرا گرفته بود، طوری بود که بایستی کسی به‌ جنگ او و درمان او اقدام می‌کرد که موجزی چون کلام قرآن مجید را در دست داشته باشد تا بتواند پرده‌های جهالت را بدرد و روشنایی در جان‌های همه انسان‌ها در سراسر کره ارض بدمد.

 

صنعتی گفت: در زمان معاصر جاهلیت مدرن دامن گسترده و از طریق حمایت‌های دستگاه‌های زیادی توسعه پیدا می‌کند. در این راستا سرمایه‌های بزرگی هزینه می‌شود و از ظرفیت رسانه‌های بین‌المللی بهره‌برداری به‌عمل می‌آید.

 

وی ادامه داد: بنابر این در قرن حاضر نیز تنها از راه رسول اکرم (ص) و کتاب آسمانی قرآن مجید می‌توان باز هم پرده‌های جاهلیت مدرن را پاره و افکار عمومی را نسبت به‌آنچه حقیقت است، روشن کرد. از این نظر ما امروز نیاز به بازخوانی اسلام داریم، اسلامی که پیامبر اکرم (ص) برای ابلاغ آن سختی‌های بسیار زیادی را تحمل کرد و در ادامه اهل بیت (ع) و بزرگان بسیار زیادی در این مسیر رنج‌های فراوانی دیدند تا حقیقت را برای بشریت روشن کنند.

 

رایزن فرهنگی ایران خاطر نشان ساخت: امروز به‌نام اسلام اعمالی انجام می‌شود که در اصل هدف مخالفت با دین خدا را دنبال می‌کنند و از این طریق می‌خواهند سیمای خطرناکی از اسلام ارائه بدهند. بنابر این مسلمان‌ها باید با هوشیاری و حفظ وحدت اسلامی با این‌گونه برنامه‌های خصمانه مقاومت کنند.

 

وی در پایان سخنان خود بر ضرورت بیداری اسلامی امت تاکید کرد و گفت: مسلمان‌ها در برابر توطئه‌هایی که به‌سراغشان می‌آید باید خیلی بیدارتر باشند و بدانند که در قرون متمادی‌ای که بر اسلام گذشته مسلمان‌ها هیچ وقت با هم اختلاف نداشتند. اگر متون ادبی و عرفانی دوره‌های مختلف ایران و کشورهای دیگر را در نظر بگیرید، در سر تا پای این متون جز ارادت به‌پیامبر اسلام (ص)، اهل بیت (ع) و اصحاب ایشان چیز دیگری نخواهید دید. امروز دست‌هایی تلاش می‌کنند روی نقطه‌هایی انگشت بگذارند که ممکن است بتواند باعث تشتت و تفرقه شود. وظیفه فرد فرد این امت است که در مقابل حرکت‌های تفرقه‌افکنانه قرار بگیرد و نگذارد که خود مسلمان‌ها آب به‌آسیاب دشمنان بریزند.

در این مراسم در کنار مدیحه‌سرایی همچنین اشعار زیبایی در وصف پیامبر بزرگوار اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت قرائت شد./982/ب101/د

ارسال نظرات