۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۰۷۵۳۰

انتشار کتاب «سیره پیامبر در تعامل با مخالفان» در آینده نزدیک

خبرگزاری رسا - حجت الاسلام محمدعلی محمدی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیرگروه تفسیر موضوعی مرکز فرهنگ و معارف قرآن از انتشار کتاب «سیره پیامبر صلی الله علیه و آله در تعامل با مخالفان» در آینده نزدیک خبر داد.
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت الاسلام محمدی در ارتباط با پروژه «سیره پیامبر صلی الله علیه و آله در تعامل با مخالفان» اظهار داشت: این پروژه توسط حجت الاسلام علی محمد یزدی در گروه تفسیر موضوعی انجام شده است.

 

 وی در تبیین این پروژه اظهار داشت: حکومت اسلامی همیشه با مخالفان داخلی و خارجی روبه رو می باشد. و این مخالفان مزاحمت‌هایی را برای حکومت و مردم به وجود می آورند، حال سوال این است که ما در تعامل با این مخالفان باید چکار کنیم؟ آیا  همه را باید طرد یا همه را جذب کنیم، یا اختلاف قائل شویم و برخی را ترد و برخی را جذب کنیم.

 

مدیر گروه تفسیر موضوعی مرکز فرهنگ و معارف قرآن ادامه داد: ما در این طرح سیره پیامبر را در مواجهه با مخالفان بررسی کرده ایم که مثلا سیره پیامبر صلی الله علیه و آله با کفار چگونه بوده و با منافقان چگونه رفتار کرده  و در مواجهه با کسانی که عالمانه بر دین می‌تاخنتد چگونه رفتار می‌کرده است.

 

وی اضافه کرد: کار نگارش این پروژه به اتمام رسیده، ارزیابی آن هم انجام شده و اکنون منتظر چاپ آن هستیم، و امیدواریم به زودی منتشر و در دست علاقمندان قرار گیرد./908/د102/ق

ارسال نظرات