۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۲۰۷۶۷۸
شیخ نعیم قاسم:

حزب الله مانع نفوذ موج تکفیر به سوریه شد

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان، حضور این حزب در سوریه را مانعی بزرگی در راه نفوذ تکفیر و تروریسم به لبنان دانست.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم مبعث پیامبر اکرم(ص) که عصر چهارشنبه با حضور جمعی از علمای اهل تسنن و شیعه و شخصیت های سیاسی و اجتماعی برگزار شد، گفت: ما بر وحدت اسلامی تأکید کرده و هرگونه مواضع و سخنانی فتنه انگیزانه که به تنش و درگیری میان مذاهب اسلامی منجر می شود را محکوم می کنیم.

 

وی تکفیر را بی ارتباط با اسلام دانست و افزود: تکفیری که امروزه به ویژه در سوریه متمرکز شده است با اسلامی که سرشار از اخلاق، حکمت و موعظه حسنه است هیچ ارتباطی ندارد. تکفیری ها در حالی از اسلام دم می زنند که با ساده ترین قواعد اسلام مخالفت می کنند. آنان کاملا در راستای اهداف صهیونیست ها گام برمی دارند.

 

شیخ نعیم قاسم درباره دخالت نیروهای حزب الله در جنگ سوریه توضیح داد: کاملا روشن بگویم اگر دخالت حزب الله در سوریه نبود هم اکنون لبنان به سوی ویرانی و خودروهای بمب گذاری شده گام برمی داشت. دخالت ما سبب شد تا موج تکفیر از سوریه به سوی لبنان سرازیر نشود، حزب الله از تاثیرات منفی بحران سوریه بر لبنان جلوگیری کرد.

 

معاون دبیرکل حزب الله ادامه داد: هر که می خواهد موضع واقعی حزب الله را بفهمد باید به سخنان سید حسن نصرالله و سایر رهبران این حزب گوش فرادهد، اما بروز یک موضع ساختگی و انتساب آن به حزب الله غیرقابل قبول است.

 

وی انتخاب رییس جمهور را منوط به توافق با گروه های سیاسی عنوان کرد و گفت: ما بر خلاف بسیاری از گروه ها مواضع خود در سوریه را علنی اعلام کرده و به حمایت از مقاومت پرداختیم. هم اکنون نیز اعلام می کنیم انتخاب رییس جمهور تنها بر اساس توافق امکان پذیر است و تنش رسانه ای هیچ فایده ای ندارد.

 

شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: ما از انتخاب رییس جمهور در اسرع وقت حمایت می کنیم، اما این مساله به ابزارهای واقعی نیاز دارد./9809/ب902/د

ارسال نظرات