۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۲۰۷۸۸۲
برای نخستین بار؛

کتاب، هدیه فرهنگی تیم فوتبال ایران در جام جهانی به کودکان برزیلی

خبرگزاری رسا ـ این کتاب قرار است از سوی تیم ملی فوتبال کشورمان در طی حضورش در کشور برزیل به کودکان و نوجوانان این کشور اهدا شود؛ این نخستین باری است که یک کتاب ایرانی به عنوان هدیه فرهنگی در مسابقات جام جهانی اهدا می شود.
کتاب، هدیه فرهنگی تیم فوتبال ایران در جام جهانی به کودکان برزیلی

به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه جام جهانی فوتبال، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان سراسر کشور و گروه کودک و نوجوان فانوس دریایی وابسته به موسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق در یک همکاری مشترک نخستین کتاب کودک و نوجوان ایرانی را به زبان پرتغالی تولید و منتشر کردند.

 

این کتاب سرگذشت یخی است که عاشق خورشید می شود و به قلم رضا موزونی نویسنده کرمانشاهی به رشته تحریر در آمده است و مدتی قبل به زبان اسپانیایی منتشر شد و اکنون نیز برای اهدا به کودکان و نوجوانان برزیلی در جام جهانی به زبان پرتغالی ترجمه و منتشر شده است.

 

کتاب یخی که عاشق خورشید شد، «O gelo que se apaixonou pelo sol» دوازدهم خرداد ماه طی مراسمی با حضور مسؤولان نهادهای مربوطه از سوی کودکان و نوجوانان ایرانی به صورت نمادین به سفیر کشور برزیل در ایران اهدا خواهد شد.

 

این کتاب قرار است از سوی تیم ملی فوتبال کشورمان در طی حضورش در کشور برزیل به کودکان و نوجوانان این کشور اهدا شود؛ این نخستین باری است که یک کتاب ایرانی به عنوان هدیه فرهنگی در مسابقات جام جهانی اهدا می شود.

 

 گفتنی است؛ مراسم رونمایی از این کتاب که تا کنون چندین بار تجدید چاپ شده است با حضور سفیر برزیل در ایران، مسؤولان وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان سراسر کشور، شخصیت های فرهنگی و اصحاب رسانه صبح روز دوشنبه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد./901/ن603/ع

ارسال نظرات