۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۰۸۰۰۲
نماینده پارلمان عراق:

آیت الله سیستانی در تشکیل دولت دخالت نمی‎کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان عراق با اشاره به اینکه حضرت آیت الله سیستانی به آرای مردم احترام می‎گذارد، تصریح کرد که این مرجع تقلید در تشکیل دولت جدید دخالت نمی‎کند.
آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صادق اللبان، نماینده عضو فراکسیون ائتلاف قانون پارلمان عراق با اشاره به درخواست برخی گروه های سیاسی برای دخالت حضرت آیت الله سیستانی در تشکیل دولت جدید این کشور گفت: مواضع این مرجع تقلید ثابت است و ایشان در فاصله یکسانی نسبت به همه گروه های سیاسی قرار دارد.

 

وی افزود: حضرت آیت الله سیستانی به مردم و آرای آنان در انتخابات پارلمانی احترام می گذارد و در تشکیل دولت هیچ دخالتی نمی کند.

 

اللبان با اشاره به اینکه حضرت آیت الله سیستانی از مردم خواست به انتخاب افراد صالح و کارآمد بپردازند، تصریح کرد: غیرممکن است که این مرجع تقلید فرآیند سیاسی را به سمت و سوی دیگری سوق دهد، زیرا ایشان به آرای مردم احترام می گذارد.

 

نماینده پارلمان عراق ادامه داد: حضرت آیت الله سیستانی از دولت آینده می خواهد بر اساس برنامه ای ملی مبتنی بر خدمت به شهروندان فعالیت کند.

 

وی بر پافشاری ائتلاف دولت قانون در تشکیل حکومت اکثریت سیاسی تأکید کرد و گفت: دولت قانون به همپیمانی ملی پایبند مانده و با سایر گروه های سیاسی جهت تشکیل حکومت اکثریت سیاسی قدرتمند در حال مذاکره است./980/ب903/د

ارسال نظرات