۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۸۱۷۴
نویسنده برجسته کشور:

کتاب پنجره‌های تشنه سندی ماندگار از واقعیات ضریح امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده برجسته کشور با اشاره به این که کتاب پنجره‌های تشنه سندی ماندگار از واقعیات ضریح امام حسین علیه السلام است، گفت: این کتاب روایت انتقال ضریح را به مردم بازگو می کند.
رضا اميرخاني نويسنده و داستان نويس

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا امیرخانی، نویسنده و داستان نویس برجسته کشور شامگاه دیروز در مراسم رونمایی از کتاب پنجره‌های تشنه که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به تعهد نویسنده کتاب پنجره‌های تشنه نسبت به مخاطبان، گفت: این کتاب ثبت ماجرای ساخت تا نصب ضریح امام حسین علیه السلام را دربرگرفته است که اهمیت آن کمتر از خود ساخت و انتقال و نصب خود ضریح نیست.

 

وی افزود: روایت انتقال ضریح یک کار بسیار ضروری بود و مردم نیازمند این مطلب هستند که کتاب پنجره‌های تشنه این امر را مهیا کرده است و به عنوان یک سند باقی خواهد ماند.

 

نویسنده و داستان نویس برجسته کشور با بیان این که پنجره عشق به اباعبدالله علیه السلام همیشه باز و مشکل گشا است، اظهار داشت: باید ببینیم چند فرصت تاریخی به ما دست می دهد تا مشرف به کربلا شویم و بتوانیم پنجره های ضریح امام حسین علیه السلام را دیده و ایشان را زیارت کنیم.

 

امیرخانی با بیان این که در طول تاریخ همواره توفیق تشرف به زیارت امام حسین علیه السلام محدود بوده است، خاطرنشان کرد: ساخت ضریح امام حسین علیه السلام یک اتفاق تاریخی بود که در قم واقع شد.

 

وی با اشاره به این که امروز در دنیای رسانه با داوری از نوع روایتگری روبه رو هستیم، تصریح کرد: امروز دوره‌ای رسیده است که می‌گوییم روایت می‌کنیم پس هستیم و این یعنی اگر روایت نباشد، بودن نیز با مشکل مواجه می شود.

 

این نویسنده و داستان نویس برجسته کشور در ادامه به سخن نویسنده بزرگی که گفته بود «زنده‌ام تا روایت کنم»، اشاره کرد و گفت: روایت انتقال ضریح امری لازم و ضروری بود و اگر این روایت نبود ما در بحث استدلال و پاسخ گویی با مشکل مواجه می شدیم.

 

وی در پایان افزود: کار روایتگری که در کتاب پنجره های تشنه شده و فهمی که هیأت امنای انتقال ضریح نسبت به این امر کرده اند و ثبت این کار را به اندازه خود کار مهم شمرده اند، امری مهم و قابل تحسین است./907/پ202/ق

ارسال نظرات