۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۰۸۴۱۶
در دیدار با آیت الله اراکی؛

آیت الله قبلان: ایران امید اول مسلمانان جهان است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از جمهوری اسلامی ایران به عنوان امید اول مسلمانان و از مراجع تقلید این کشور به عنوان ضامن اسلام معتدل یاد کرد.
آيت الله عبدالامير قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که به لبنان سفر کرده است با آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در دفتر وی دیدار و گفت وگو کرد.
 
دو طرف در این دیدار آخرین تحولات جهان اسلام به ویژه لبنان و وحدت اسلامی و راه های تقریب بین مذاهب را مورد بررسی قرار دادند.
 
آیت الله قبلان در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران دژی برای امت و دیواری در برابر تهدیدات پیش روی مسلمان است. ایران امید اول مسلمانان جهان به شمار می آید و و در برابر توطئه ها با شجاعت و حکمت رهبران آن پایدار مانده است.
 
وی افزود: مسلمانان وظیفه دارند از ایران دفاع کنند، با این کشور همکاری داشته باشند و چهره اسلام متعدل و واقعی را به جهانیان نشان دهند.
 
نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، اسلام را دشمن تروریسم و تکفیر دانست و تصریح کرد: ایران در رأس کشورهای اسلامی است که بر اسلام معتدل و صحیح تأکید دارد. مراجع تقلید و علمای ایران ضامن شیوه اعتدال بوده و در راه رضای پروردگار و مصالح بشریت فعالیت می کنند.
 
آیت الله اراکی نیز خاطر نشان ساخت: تکفیر در حال ریشه کن شدن است و ما آینده جهان اسلام را سرشار از وحدت و پیروزی بر دشمنان می بینیم.
 
وی ابراز امیدواری کرد که همه مسلمانان با مذاهب و طایفه های مختلف در آینده ای نزدیک متحد شده و به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی کنند./980/ب902/د
ارسال نظرات