۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۰۸۵۰۴
شیخ نعیم قاسم:

امام خمینی مصداق کامل «روح الله»/ نزدیکی ایران و عربستان تأثیر فراوانی بر منطقه دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بیست و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، نزدیکی ایران و عربستان را عامل مهمی در امنیت، ثبات و پیشرفت اقتصادی منطقه دانست.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بیست و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) که شب گذشته از سوی سفارت ایران در بیروت برگزار شد از امام راحل به عنوان مرجعی با ویژگی های عالی یاد کرد و گفت: امام خمینی به کلام و شمولیت اسلام در زمینه های مختلف آگاهی داشت، زبده ترین کارشناس سیاسی دوران خود به شمار می آمد، عارفی بود که در خداوند ذوب شد به گونه ای که شب ها در برابر پروردگار اشک می ریخت و ناله سر می داد، از شجاعت بالایی برخوردار بود و تنها از خداوند هراس داشت، مصداق کامل «روح الله» به شمار می آمد و ولی فقیهی بود که راه پیامبر(ص) را ادامه داد.

 

وی به دستاوردهای امام راحل اشاره کرد و افزود: ظهور اسلام دوران نبوی بر اساس اسلام دوران پیامبر(ص) تاسیس دولتی اسلامی مستقل از شرق و غرب که قبله آزادگان و انقلابیان و مقاومان است از دستاوردهای امام بود. بسیاری از معادله ها پس از پیروزی نهضت امام راحل در منطقه و جهان تغییر کرد و از این انقلاب بزرگ تأثیر گرفت.

 

شیخ نعیم قاسم با اشاره به تلاش کشورهای بزرگ جهان برای به زانو درآوردن دولت اسلامی ایران تصریح کرد: این کشورها جنگ تحمیلی 8 ساله ای علیه ایران به راه انداختند تا دولت تازه مولود اسلامی را از پای درآورند اما ایران اسلامی با مقاومت رهبری و ملت توانست از این جنگ پیروز خارج شود. فشار آنها برای سرنگونی نظام اسلامی ادامه یافت و پرونده هسته ای نیز آخرین پروژه آنان بود که این توطئه نیز مطمئنا محکوم به شکست است.

 

معاون دبیرکل حزب الله لبنان انرژی هسته ای را حق مسلم ایران عنوان کرد و ادامه داد: سازمان انرژی اتمی همواره از احتمال استفاده ایران از انرژی هسته ای در راستای نظامی سخن می گوید ولی هیچ گاه نتوانسته آن را اثبات کند. امام خامنه ای بارها حرمت استفاده نظامی از هسته ای را اعلام کرده ولی این کشورها به بهانه هراس از ایران به مقابله با این کشور می پردازند.

 

وی همچنین از نزدیکی ایران و عربستان استقبال کرد و اظهار داشت: از مذاکرات میان عربستان و ایران استقبال کرده و امیدوارم این گفت وگوها به گام های عملی بینجامد. اعتقاد داریم این گفت وگوها نتایج مهمی بر امینت و صلح منطقه، پیشرفت اقتصادی و همکاری سیاسی در مسائل مختلف دارد.

 

شیخ نعیم قاسم با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران، فلسطین و لبنان و تلاش برای فراموش ساختن مساله فلسطین میان ملت های اسلامی گفت: فلسطین را هیچ گاه به فراموشی نخواهیم سپرد و در راه آزادی آن همچنان تلاش می کنیم. ما باید شعله مقاومت را همچنان روشن نگه داشته و از صلح میان فلسطینیان حمایت کنیم.

 

عضو ارشد حزب الله توطئه های دشمنان علیه سوریه را شکست خورده دانست و افزود: آنان از مشارکت گسترده ملت در انتخابات سوریه شگفت زده شده اند، این راهی است که سوری ها آن را انتخاب کردند. این کشورها بهتر است به دروغگویی پایان دهند و بدانند که بحران سوریه با راه حل سیاسی رو به پایان است و بشار اسد بار دیگر به عنوان رییس جمهور انتخاب خواهد شد.

 

وی حزب الله را مولود الگوی اصیل اسلامی و ادامه دهنده راه امام خمینی خواند و تصریح کرد: مقاومت اسلامی توانست در سال 200 لبنان را از اشغالگران پاک کند و پیروزی بزرگی در سال 2006 به دست آورد. چه افتخاری بالاتر از آزادی و استقلال وجود دارد.

 

قاسم در پایان خاطر نشان ساخت: مقاومت اسلامی پروژه ای انقلابی در برابر پروژه های صهیونیستی است و قدرت لبنان و آزادگان به شمار می آید. حزب الله در کنار ارتش لبنان به وظیفه مقدسی عمل کرده و در آمادگی بالایی برای مقابله با رژیم صهیونیستی است. ما بر حق خود در انتخاب رییس جمهوری قوی و مورد توافق همگان تأکید داریم./980/ب901/د

ارسال نظرات