۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۰۸۸۷۵

مفتی اوکراین خواستار عدم مشارکت مسلمانان در جنگ داخلی این کشور شد

خبرگزاری رسا ـ رهبران اسلامی اوکراین از مسلمانان خواستند تا خود را از بحران جنگ داخلی دور نگه دارند.
اوکراين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که گسترش جنگ داخلی در اوکراین موجب جذب مبارزان حامی روسیه و حامی اوکراین از سراسر جهان شده است، رهبران اسلامی اوکراین از مسلمانان خواستند تا خود را از بحران جنگ داخلی دور نگه دارند.


اسماگوک، مفتی اعظم کمیته اسلامی اوکراین در صفحه فیس بوک خود در این باره نوشت: سربازان خود را نگه دارید و قاطعانه بگویید که آنچه در اوکراین می گذرد هیچ ارتباطی با ما ندارد.


وی افزود: همه چیز در اوکراین خوب است، ما هیچ گاه شاهد قتل عام مسلمانان نبوده ایم، هر جا که خواسته ایم مسجد ساخته ایم و مساجد ما هیچ گاه تخریب نشده اند، قرآن کریم و ترجمه های آن ممنوع نشده اند، ما روزنامه های اسلامی منتشر کرده ایم و بدون سانسور عقاید خود را مطرح کرده ایم.


اسماگوک همچنین خاطرنشان کرد که حتی بسیاری از بومی های اوکراین به دین اسلام مشرف شده اند و همه چیز در اینجا خوب است بنابراین برای جنگ علیه ما به اینجا نیایید.


در روز سوم ژوئن، رمضان قادرف، رییس جمهور چچن اعلام کرد که آماده اعزام 74 هزا چچنی به اوکراین در صورت صدور دستور در این زمینه است.


بر اساس آمار ارائه شده در سال 2012 میلادی، حدود 500 هزار مسلمان در اوکراین زندگی می کنند که 300 هزار از آنها را تاتارهای کریمه تشکیل می دهند.


اسلام امروزه بزرگ ترین دین اقلیت در اوکراین پس از فرقه های مختلف مسیحیت است./982/ب101/د

ارسال نظرات