۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۰۹۰۶۵

انتشار شماره جدید ماهنامه پیام انقلاب

خبرگزاری رسا ـ شماره 81 و 82 ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پیام انقلاب به همت نمایندگی ولی فقیه در سپاه منتشر شد.
ماهنامه پيام انقلاب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 81 و 82 ماهنامه پیام انقلاب به صاحب امتیازی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مدیر مسؤولی رمضان شریف ویژه اردیبهشت و خرداد‌ماه 1393 چاپ و روانه بازار شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «سرمقاله»،‌‌ «سخن مدیرمسؤول»، «ظهور و شکوفایی کرامت انسانی»، «پیمان با حسین علیه‌السلام»، «شجره طیبه»، «مردی به بزرگی یک تمدن»، «این حقیقت را واقعا باور کنیم»، «لعل گهربار»، «سپاه پاسداران و جنگ‌های آینده»، «ضدانقلاب از تشکیل سپاه پاسداران بسیار نگران بود»، «تعالی ایران اسلامی در پرتو تعامل سازنده»، «هدف از سپاه‌هراسی کم‌رنگ‌ کردن موفقیت‌های سپاه»، «قله قاف عشق»، «توانمندی سپاه کشور را به سمت خودکفایی می‌برد» و«معامله با دوست».

 

در بخشی با عنوان مردی به بزرگی یک تمدن آمده است: «جمهوری اسلامی ایران می خواهد یک تمدن اسلامی و قرآنی پدید آورد تا بشر در زمینه مادی و معنوی به اوج سعادت برسد. پدید آمدن یک تمدن یا احیای آن وابسته به عوامل متعددی است، ولی بدون تردید باید گفت نقش عامل انسانی در رأس همه عوامل قرار دارد. به عبارت دیگر این انسان است که تمدنی را به وجود می‌آورد و یا آن را احیا می‌کند.

 

استمرار نظام اسلامی و رشد روزافزون باغ تمدن نوین اسلامی به یک تضمین نیاز داشت که بعد از امام خمینی(رحمةالله علیه)، شخصیتی سکاندار انقلاب اسلامی و رهبر تمدن نوین اسلامی شود که از هر نظر بیشترین قرابت فکری و شباهت عملی را به امام خمینی(رحمةالله علیه) داشته و مثل ایشان تمدن‌ساز باشد.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول 25 سال گذشته(یک ربع قرن) که رهبری انقلاب اسلامی را در دست داشته‌اند با سیاست‌ها و برنامه‌های مدبرانه و باصلابت در همه زمینه‌هایی که بسیار اساسی و کلیدی هستند، کشور و نظام اسلامی را پیش برده‌اند و احیای تمدن اسلامی را که روزگاری آرزوهای محال و خواب و خیال به حساب می‌آمد، در بعضی زمینه‌ها نیز آثار تحقق را در برابر دیدگان تیزبین قرار داده‌اند».

 

«قامت سبز عفاف، چادر سرخ جهاد»، «یاران آسمانی»، «روی موج کینه، ردیف دروغ»، «دیپلماسی فعال ایران در تحولات اوکراین»، «گرگ‌های تشنه نفت»، «نگاهی به چالش‌های جهانی»، «اوکراین تقابل روسیه با غرب»، «شکوه مقاومت»، «رسالت پاسداران در تحقق نقشه راه سال 1393»، «آزادی اندیشه، بردباری و جدال احسن»، «جایگاه سپاه در عرصه فرهنگی کشور»، «گام اول؛ خودنگری انتقادی» و «سلاحی کهن در تهاجمی نو» از موضوعات دیگر این ماهنامه است.

 

در بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان سلاحی کهن در تهاجمی نو می‌خوانیم: «کتاب باستانی‌ترین رسانه مکتوب جهان است و این رسانه‌ آشنا با مردم دنیا حاوی اطلاعاتی قابل اطمینان است که به دلیل نظارت‌های مختلف بر چاپ آن را مستند می‌کند. باید توجه داشت که هر فردی که سواد ابتدایی در حد خواندن و نوشتن داشته باشد حداقل در عمر خود یک کتاب را در دست گرفته و این برای افراد معمول جامعه که فقط درس خوانده باشند به صدها و برای مشتاقان کتاب به هزاران می‌رسد.

 

بنابراین با وجود درصد پایین مطالعه در زندگی امروز، که در کشور ما نیز آمار پایین و تأسف‌باری دارد، باز هم کتاب معتبرترین رسانه امروزی است. با استفاده توأمان از کتاب و اینترنت می‌توان به دفاع در برابر جنگ نرم پرداخت و در این راه کتاب مهم‌ترین رسانه به شمار می‌رود زیرا اندیشه در کتاب تولید می‌شود و اینترنت فقط محلی برای عرضه آن به صورت الکترونیکی خواهد بود.

 

در بخش پایانی این ماهنامه هم می توان به موضوعاتی همچون «فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را از کلیشه خارج کنید»، «روزی بسیار شیرین و فراموش‌نشدنی»، «حکایت دستمال سرخ‌ها»، «زهر در شهر»، «شراره‌های ترس و عناد» و «جوان کانون تحرک و نشاط»، «پیوند دین و سیاست»، «اقتصاد مقاومتی زیر سایه فرهنگ»، «اقتصاد در نگاه امام خمینی(رحمةالله علیه)»، «بسیج و اقتصاد مقاومتی»، «باز تولید رسانه‌ای شعار سال» و «توپ در زمین ملت‌ها» اشاره کرد.

 

هفتاد و پنجمین شماره ماهنامه پیام انقلاب به صاحب امتیازی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مدیر مسؤولی رمضان شریف ویژه اردیبهشت و خردادماه 1393 در 80 صفحه با قیمت 3000 تومان منتشر شده است./907/ن601/ق

ارسال نظرات